Avatar billede mortendalby Nybegynder
16. december 2004 - 15:32 Der er 1 kommentar

automatisk udfyldning af felter (MySQL - PHP)

Jeg er ved at lave en lille kundedatabase. Når kunderne er registreret vil jeg gerne have, at man bare kan nøjes med indtaste et felt (primary key), og så henter den selv resten af informationerne om kunden.
Er der nogen som der kan hjælpe? evt. nogle link
Avatar billede haren Nybegynder
16. december 2004 - 16:24 #1
Brug telefon (!) - håber jeg har forstået dig rigtigt. Her er lidt at tænke over..

Lav en form over din anden bestillings form:
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="get">
<input type="text" name="kundeid">
<input type="submit" value="Hent info">
</form>

$kundeid = $_GET['kundeid'];

<?php
if(isset($_GET['kundeid'])) {
$query = mysql_query("SELECT * from kundedatabase WHERE tlf = '$kundeid'");
$dims = mysql_fetch_array($query);
} else {
echo "Du findes ikke i databasen";
}
?>

Din gamle form:
<form action="andenside.php" method="get">
Navn: <input type="text" name="navn" value="<?php echo $dims['navn']; ?>"><br>
Navn: <input type="text" name="efternavn" value="<?php echo $dims['efternavn']; ?>"><br>
<input type="submit" value="Send bestilling">