Avatar billede need4speed Nybegynder
15. december 2004 - 20:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

gradient overgang

Har set flere sidder som har lavet en baggrund med en overgangsfarve selvom man har en side som skal scrolles meget langt så bliver baggrunden ved med at forsætte...

hvordan laves det ?

har prøvet med:

style="filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(endColorstr='#C7E7FE', startColorstr='#74A2D5', gradientType='0');">

det er også ok men et explorer filter som sikkert ikke virker med andre browsere. Hvordan kan man gøre det?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
15. december 2004 - 20:41 #1
Man kan også lave en grafik der f.eks. 1 pixel høj og x antal pixel bred, og derefter repeate den nedaf....
Avatar billede miko67 Nybegynder
15. december 2004 - 22:10 #2
Jeg spørger lige dumt: hvad menes med en overgangsfarve? skal man forstå det som en midlertidig baggrundsfarve (indtil noget andet loader, eller som en farve der (ligesom i photoshop) "gradieres" over i en anden nuance?
Avatar billede lyf Nybegynder
15. december 2004 - 22:37 #3
Jeg tror, at der menes en baggrund lig den jeg har på www.zyph.dk/random fx.
Avatar billede miko67 Nybegynder
15. december 2004 - 22:52 #4
lyf -> tænkte jeg nok... i så fald ville jeg ikke mene at skarvenneverdies pixel-forslag er umiddelbart anvendeligt, eller hür?
Avatar billede lyf Nybegynder
16. december 2004 - 10:38 #5
miko67, skarvenneverdies er næsten helt rigtigt! men, jeg skærer det lige helt ud i pap, hvordan jeg gjorde !-)

Du starter med at lave en gradient i fx Photoshop, som fx starter i rød og går over i blå. Bare sørg for at den allernederste linie pixels ER blå.
Klip en selection ud på 1px i bredden og så høj som din gradient nu er. Så sætter vi den bare til at gentage sig hen ad.

body {
  background-image: url('gradient.jpg');
  background-repeat: repeat-x; /* imod højre */
  background-color: blue; /* den farve der mundes ud i */
}

Så skulle det vist være klaret (:
Avatar billede miko67 Nybegynder
16. december 2004 - 11:09 #6
nice! Det må straks prøves af på den næste kundes website ;)
Avatar billede lyf Nybegynder
16. december 2004 - 12:32 #7
Det er en lækker effekt. Det giver mere liv på siden ;-)
Avatar billede need4speed Nybegynder
16. december 2004 - 16:23 #8
ja ik... synes det er en fed og enkelt effekt.. skaber virkelig liv.
Avatar billede lyf Nybegynder
16. december 2004 - 18:02 #9
need4speed, hvis du fik dit problem løst, så kan du lige give skarvenneverdies eller mig nogen point, så tråden kan blive lukket.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. december 2004 - 20:14 #10
Jeg springer over :-)