Avatar billede mbg1333 Nybegynder
14. december 2004 - 08:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af privat data

Jeg har nu søgt temmelig længe på et program og det er ikke lykkedes mig at finde noget. Det jeg søger er et program der kan beskytte mine private filer(billeder, dokumenter osv.) mod uvedkommendes brug. Dvs det skal kunne beskytte med et password. Filerne skal være lette at komme til, dvs. det nytter ikke at pakke dem ind i f.eks. en rar-fil. Programmet må helst også gerne kryptere filerne og desuden skal filerne helst også være beskyttede i DOS(ikke et krav).

Der findes et program der hedder "file and folder protector". Et lille simpelt program. Det er noget i den stil jeg skal bruge. Dog har det nogle små bugs der irriterer mig. Det spiller ikke ind om programmet koster lidt penge.

Hjælp, og tak på forhånd :-)
Avatar billede hmann Nybegynder
14. december 2004 - 09:03 #1
Bruger selv dette program med stor tilfredshed - mange opsætnings muligheder!

http://www.winability.com/folderguard/
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
14. december 2004 - 09:07 #2
hmann : Det vil jeg lige prøve mig lidt med ;-) Lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu, det kunne jo være der var flere bud.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2004 - 09:10 #3
Har du WinXP, kan du jo også bare sætte de rigtige brugerretigheder på dine mapper, så du kun selv vil ha' adgang. Der er dog ingen kryptering på.
Avatar billede hmann Nybegynder
14. december 2004 - 09:35 #4
mbg1333 -> smid mig en mail på heine_mann@hotmail.com hvis du skal have et par tricks til opsætning...
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
14. december 2004 - 12:42 #5
phatlasse : Folk skal heller ikke kunne komme ind til filerne uden password, selv hvis de er logget ind som mig. Jeg bruger nemlig computeren i skolen.
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
14. december 2004 - 12:46 #6
hmann : Det er ikke særligt sikkert da mapperne ikke er beskyttet hvis programmet ikke er åbent. De filer skal helst beskyttes rimelig sikkert.

Programmet skal helst fungere sådan at når man forsøger at åbne mappen med windows stifinder popper der et lille vindue op hvor man skal taste password for at "unlocke". Evt. bare noget lignende.
Avatar billede hmann Nybegynder
14. december 2004 - 12:52 #7
øhm... hvordan vil du have et program til at beskytte sine filer, hvis programmet ikke må køre??

Programmet skal selvfølgelig sættes til at starte sammen med windows og køre som en proces - jeg har lige testet det her hos mig og selvom man slår processen ihjel, kan man stadig ikke se mapperne
Avatar billede hmann Nybegynder
14. december 2004 - 13:13 #8
*beskytte DINE filer
Avatar billede hmann Nybegynder
14. december 2004 - 13:38 #9
og forderguard kan sættes op til at virke præcis på den måde du ønsker det: at der popper en password-box op hvis man forsøger at åbne den beskyttede mappe i stifinder eller lignende programmer :)
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
14. december 2004 - 16:25 #10
Det kunne f.eks. kryptere filerne.

Hvordan opsættes folderguard til at der popper en box op? :)
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
14. december 2004 - 16:26 #11
Krypteringen ville selvfølgelig også gøre at filerne ikke kunne åbnes i dos. Det kunne være ret smart ;)
Avatar billede mbg1333 Nybegynder
28. februar 2005 - 19:25 #12
StrongDisk Pro blev det. :-)