Avatar billede speakfreak Nybegynder
13. december 2004 - 19:02 Der er 4 kommentarer

Opdeling af grafik (optimering)

Hvordan deler jeg følgende grafik op, som man kan smide dem i HTMl i tabeller? Kan selvfølgelig bruge selection tool og gemme hver enkelt del, men er der ikek smartere måder, da man resikerer dte ikek bliver præcist?

http://www.clubmobile.dk/julesidesnecopyright.jpg
Avatar billede weblex Nybegynder
13. december 2004 - 19:07 #1
Brug slice tool
Avatar billede speakfreak Nybegynder
13. december 2004 - 23:05 #2
HVordan gemmer man dem så?
Avatar billede miss-g Seniormester
14. december 2004 - 00:31 #3
Som man plejer - "save for web", og der har du så mulighed for at optimere hver slice. Brug kniven til at trykke på den slice du vil optimere. Når du har været igennem alle slices trykker du ´save´ og kan nederst i boksen vælge om det skal være billederne alene eller om du også vil have html koden....

Billederne kommer til at have samme navn efterfulgt af et nr. f.eks.:

billede-1.gif, billede-2.gif osv.
Avatar billede weblex Nybegynder
16. december 2004 - 20:42 #4
speakfreak -> skal du ikke lukke dette spørgsmål?