Avatar billede papsnedker Nybegynder
13. december 2004 - 17:43 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Nogen der vil se på denne her newbee? www.kliplevkirke.dk

Jeg er i store problemer her og vil gerne bede om lidt bistand, jeg vil have siden til at stå med en top/left rammer og så en main, der skal vise indholdet af div. sider. Jeg vil gerne lave main "flydende".
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
13. december 2004 - 20:13 #1
Hvad mener du med flydende? Så den kan "flyde" over i de andre eller hvad?
Avatar billede papsnedker Nybegynder
13. december 2004 - 20:59 #2
Nope ..sådan at den den følger str. på browser vinduet..hmmm..ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det,,men hedder det måske dynamisk..? :-)
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
13. december 2004 - 21:15 #3
det er meget simpelt .. Du skal bare angive syørrelsen i % i stedet for pixel. Så følger den automatisk størerlsen når du udvider... Er faktisk ikke helt sikker på om det hedder dynamisk eller ej? ..
Avatar billede papsnedker Nybegynder
13. december 2004 - 22:59 #4
Jeg starter forfra og angiver str. i %, prøver lige at lave top og side banner i photoshop og imageready, for at se om det så opfører sig på en anden/min måde
Avatar billede papsnedker Nybegynder
13. december 2004 - 23:50 #5
Jeg har taget den ned igen, vender tilbage senere. Hvis i vil må i gerne kigge på www.thelma.dk og fortælle om jeg kan få de små firkanter til at komme "flyvende" frem ved klik ? :-)
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
14. december 2004 - 18:47 #6
Du kan lave det hele med flash, med god fordel for dig, tror jeg. De skal sikkert nok være andre løsninger, men jeg tænker dette er den mest overkommelige og praktiske...
//Spindoktoren
p.s. Galeri er med to ll'er .. :)
Avatar billede papsnedker Nybegynder
14. december 2004 - 19:07 #7
Spin:
Tak for stavlepalden.. :O
Overkommeligt og praktisk, det er lige noget for mig, tror neg nok?.
Jeg håber så bare at jeg ikke skal ud og købe et program for at lave flash, og er der en god tutorial jeg kan bruge?
//paps*...!
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
14. december 2004 - 19:45 #8
Var da så lidt .. Syntes galeri så lidt spøjst ud ;) ..
Men, ok jeg kan se det bliver et problem hvis du skal ud og købe programmet. Men hvis du nu går hen og får fat i det, er der en tutorial indbyget, der giver beskrivelser til lige præcis det du skal bruge .. nemt og overskueligt, og tager ikke mange minutter -og desuden er det et meget handy program til diverse små-ting ... :)
//Spindoktoren
Avatar billede papsnedker Nybegynder
14. december 2004 - 20:18 #9
Hmmm...flash..altså, men er det et program der hedder flash eller er det en standard indenfor kodning?
(undskyld jeg spørger dumt) :-)
//paps*...!
Avatar billede papsnedker Nybegynder
14. december 2004 - 20:18 #10
Oooooog hvad koster det?
//paps*...!
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
14. december 2004 - 20:49 #11
Flash er ikke noget kodning-program. Det er mere en billededitor, der er aktiv. Du kan lave stillestående billeder, film, spil og fx hjemmesider med knapper og tekst, der leder dig videre til et andet billede med noget mere tekst og flere knapper. Du kan sætte små animationer ind, som fx en boks der flyver lidt rundt. Der er enormt mange muligheder indenfor flash. Der er enormt mange på nettet der laver spil og andet gejl, og jeg vil væde med at du har stødt ind i det på et tidspunkt..
Men.. så er der det med prisen ... På http://macromedia.com er den nette sum for flash 499$ altså rundt regnet ca... 2800,- Men det kan garanteret fås billigere...
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. december 2004 - 20:57 #12
Syntes det er bedre man måske guider papsnedker ind i noget DHTML og viser nogle at de tutorials der er på området. Det er langt jo ren kodning og jeg vil personligt vurdere at Flash er en stor mundfuld, man han ikke har flere kompetancer end som så!!..

For før hans løsning skal kunne fungere bliver papsneder jo også nød til at sætte sig in i ActionScript (er min vurdering)..

Så jeg vil anbefale at du begynder at læse på lidt DHTML og i layers i html !!

Der er nogle scripts inde på dhtmlcentral.com og en masse info på..

Men der som dette spm. egentlig går ud på, er det ikke at gøre siden skalerbar!!.. Det kan du læse mere om på http://html.dk/artikler/00023/

/Jacob_m
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. december 2004 - 20:58 #13
FORK.. Det fik jeg vist ikke lige læst igennem selv :S.. Sorry for det dårlige sprog!!
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
14. december 2004 - 21:02 #14
Ikke så meget at sige .. manden har ret .. :)
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
14. december 2004 - 21:19 #15
Mht. DHMTLen..
Avatar billede papsnedker Nybegynder
15. december 2004 - 22:05 #16
Spin: Takker for din forklaring af flash og prisen tjaa...det var
det jeg frygtede.:-)

jacob: Jeg tror du har set hvad jeg mangler/leder efter, tak for det og så må jeg vist bare igang med at terpe...hmmm..!! Tak for den der html.dk , selvstudie er lige mig. Oooooog så lige en tak for den ærlige men noget barske vurdering af mine evner :-(... og så siger vi ikke mere om dine evner udi det skrevne, vel? ;-)
Hvad siger i til at dele point´s , fair nok.?
//Paps*...!
Avatar billede papsnedker Nybegynder
16. december 2004 - 15:01 #17
Jacob + Spin: Smider i lige et svar så i kan få point?

//paps*...!
Avatar billede jacob_m Nybegynder
17. december 2004 - 17:21 #18
hehe.. så står vi vist lige :-P.. hehe.... Gik selv i gang med Flash alt for tidligt.. Jeg tabte pusten fordi jeg ikke viste en hat om programmering.. Så syntes ikke at andre skulle gå i den blindgyde.. For at blive rigtig godt til Flash kræver ret meget.. Så er PHP og sådan det rene vand :P..
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
18. december 2004 - 19:10 #19
Tja... jeg kan så godt li flash.. :) Jeg syntes det er super nemt og lave noget stilrent .. Og er der så meget kodning? Men selvfølgelig, smag og behag..
Forreseten fedt du gir point..! Havde slet ikke regnet med det :) ..
Held og lykke..!
Avatar billede papsnedker Nybegynder
28. december 2004 - 12:43 #20
Glædelig bagjul og undskyld den sene respons :0)..

//paps*...!