Avatar billede faun Nybegynder
12. december 2004 - 21:20 Der er 3 kommentarer

Problemer med 3.3v

Jeg har for nyligt invisteret i en ny PSU - NothQ 4001a - som er på 400W. Mit problem er at mit system er begyndt at vise mindre og mindre output på 3.3v.

Til at starte med lå den på 3.17v, hvilket jo er nogenlunde. Men efter et par dage begyndte den at falde yderligere, og nu når jeg starter PC'n ligger den ud med 3.2v og begynder så lige så stille at falde til 2.7v.

Er det PSU'n der er problemet eller måske defekt ram? Nogen der har et svar?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. december 2004 - 21:33 #1
Hmm.. hvis den virkeligt kørte med 2.7 volt er det nok tvivlsomt om maskinen i det hele taget kunne køre.
Hvilket program bruger du til at se disse værdier ?
Avatar billede faun Nybegynder
21. december 2004 - 20:55 #2
Jeg ser det i BIOS og med MSI's PC Alert - de to stemmer overens... Men en lille update:
Jeg har prøvet at smide en anden PSU i og den kører med 3.3v perfekt. Forskellen fra den og så NorthQ: Der er ikke den der firpolet strømstik til bundkortet...

Det fik mig så til at prøve NorthQ'n uden det firpolede strømstik, og nu kører den også perfekt... Så er det lige jeg spørger - hvad dælen skal det stik bruges til!?
Avatar billede faun Nybegynder
21. december 2004 - 20:56 #3
Skal lige tilføje at det self. ikke er de almindelige stik til enhederne, men et kvaratisk stik jeg snakker om :p