Avatar billede qv20 Nybegynder
11. december 2004 - 20:02 Der er 14 kommentarer

Formatering af Cf kort

Hej
Jeg har et cf kort på 64mb, som jeg gerne ville have formatert i FAT32, da det er det mit kamera kan læse. Når jeg sætter det i min kortlæser sker der ikke noget. Den sidder som drev E, men når jeg trykker på drev E, kommer medelsen om at der ikke er noget kort i. Driveren skulle virke ok

Hvad gør jeg forkert.
Carsten
Avatar billede tumben Novice
11. december 2004 - 23:07 #1
er dr filer på kortet ????...
er du sikker på at det ikk er blevet formateret med ntfs (hvad styresystem har du på pcén ??)
Avatar billede qv20 Nybegynder
12. december 2004 - 19:34 #2
jeg bruger win xp pro. Jeg tror det er blevet formatret sammen med pcen. Jeg har nemlig lige formateret pcen og på det tidspunkt sad kortet i kortlæseren.
Avatar billede tumben Novice
12. december 2004 - 20:07 #3
kan du ikke bare sætte det i cameraet og formatere det deri...
Avatar billede tumben Novice
12. december 2004 - 20:09 #4
...eller .kan du se kortet i kontrolpanel..administration...diskmanegement  ????? så nedlæg partitionen og opret den igen..
Avatar billede qv20 Nybegynder
13. december 2004 - 17:36 #5
Jeg kan godt se den. Pcen kalder den rigtig nok for sandisk. Og når jeg fjerner kortet registrer den det også, men den vil ikke åbne den. Skriver stadig "indsæt disk i drev E"
Avatar billede tumben Novice
13. december 2004 - 18:22 #6
sæt den i cameraet og formater kortet der...og prøv så igen på pc...om du ikke kan åbne mappen
ELLER
sæt kortet i kortlæseren ..åben kontrolpanel...administration...diskmanager ,,nedlæg og opret en ny partition
Avatar billede qv20 Nybegynder
13. december 2004 - 21:11 #7
Kameraet ville ikke acceptere koret når det ikke er formateret i FAT32. Så der kan det ikke formateres. det eneste adminstration jeg har ligeer i kontrolpanel....ydelse og vedligehold....adminstration, men der kan den heller ikke findes. Jeg tror det er formatret  i ntfs, men burde pcen ikke kunne læse det?
Avatar billede tumben Novice
14. december 2004 - 08:24 #8
jo...så mit bedste bud  er at afinstallere kortlæseren ...genstarte og installere den igen..og prøve igen.
eller prøve på en anden pc med kortlæser

men du siger altså at korte IKKE er i DISKmanegement...hvordan kan maskinen så SE "noget" af sandisken"...det mener jeg ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede qv20 Nybegynder
14. december 2004 - 17:48 #9
Har prøvet at afinstallere og geninstallere. Det hjælper ikke. et kan også være fordi jeg ikke kan finde ud af det diskmanegement. Men ellers tak for hjælpen
Avatar billede tumben Novice
14. december 2004 - 18:00 #10
hør nu....kontrolpanel....administrative tools....computer manegement...diskmanegement...derinde kan du se alle dine drev..som nogle "klodser"..hvor du kan se hvorledes de er formateret og hvor store de er osv....HØJREKLIK på dit CFkort...og vælg så hvad du vil...nedlæg partition...eller formater osv
Avatar billede qv20 Nybegynder
15. december 2004 - 21:53 #11
aha. ja nu har jeg fundet det. Men der er ingen drev E at se. Kun C, som den skriver ntfs og i orden(system)
Avatar billede tumben Novice
15. december 2004 - 22:52 #12
det kan ikke lade sig gøre ...hvis du ikke ser det i diskmanager...kan du heller ikke se det andre steder ...
hvad mærke er den kortlæser...sandisk ?????
Avatar billede qv20 Nybegynder
16. december 2004 - 16:05 #13
ja det er sandisk og jeg kan se den i "denne computer" som drev E. Men når jeg trykker på den skriver den "indsæt medie i drev E"
Avatar billede tumben Novice
16. december 2004 - 20:25 #14
..kortet er vel istykker...du må prøve det på en anden maskine med kortlæser....din kortlæser virker jo...
det er jo ikke kortet den ser..det skrev du jo...det er KORTlæseren