Avatar billede jesusjoe Nybegynder
10. december 2004 - 17:35 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Deling af webspeedinternet

Hej!
Jeg har problemer med at dele min internetforbindelse med en anden pc, og kan ikke finde fejlen. Oncable er koblet til via usb og den anden pc via crossed kabel til netkort. De to computere kan finde hinanden, men internettet virker (næsten) ikke på den anden. Mærkeligt nok kan den åbne f.eks. xplayn.com men ikke hp.com. Den kan heller ikke logge på messenger. Jeg har prøvet med en hub også, med et andet ikke-crossed kabel. samme problem. Jeg har også prøvet at køre internettet over netkort (jeg har to netkort). samme problem. Nogen bud?
Avatar billede cpccorp Juniormester
10. december 2004 - 17:41 #1
har du 1 eller 2 ip-adresser fra webspeed.dk
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
10. december 2004 - 17:43 #2
1 går jeg ud fra. Jeg har i hvert fald ikke købt yderligere.
Avatar billede cpccorp Juniormester
10. december 2004 - 17:43 #3
det skal du gøre
Avatar billede cpccorp Juniormester
10. december 2004 - 17:44 #4
koster 1 tier mere i mnd, det giver ingen probs
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
10. december 2004 - 17:47 #5
ok. Det må jeg gøre så. Men kan du forklare mig hvorfor internettet virker "en smule" på den anden pc?
Avatar billede cpccorp Juniormester
10. december 2004 - 17:48 #6
nope
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. december 2004 - 17:50 #7
Har du benyttet Windows' indbyggede internetdeling, og er den anden pc korrekt konfigureret med dns?
Avatar billede cpccorp Juniormester
10. december 2004 - 17:51 #8
Det prøvede jeg men kunne ikke rigtigt til at virke optimalt, men det er self mine erfaringer
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
10. december 2004 - 17:53 #9
ja, brugte den indbyggede internetdeliings-guide. Hvordan skal dns konfigureres?
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. december 2004 - 17:54 #10
Du kan bare lade dns pege på 192.168.0.1 (det samme gælder gateway)

Hvis du kører med dynamisk ip, burde alt køre af sig selv..
Avatar billede philip1804 Nybegynder
10. december 2004 - 17:56 #11
Køb en rounter eller en ekstra ip, alt andet bliver du aldrig glad for!
Fx denne:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40456

kun 229 kr. En god julegave til dig selv!

God jul!

/PBT
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
10. december 2004 - 17:58 #12
det prøvede jeg lige. Stadig samme problem. Den finder internetgatewayen men internettet virker stadig ikke optimalt. testede google.com som virkede fint, men hp.com, bold.dk med flere kan den ikke åbne, ej heller logge på messenger.
Avatar billede cpccorp Juniormester
10. december 2004 - 17:59 #13
så må du ofre enten en tier i mnd og/eller en router
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
10. december 2004 - 18:04 #14
ja, men så ofrer jeg da forfanden den tier :)  skal dog kun bruge det her i weekenden, så derfor kunne det være fedt med en gratis løsning. Så må min mor bare få for en tier mindre i julegave - dvs. 1 ting fra tikronesforretningen istedet for 2. Tak for hjælpen og god jul!
Avatar billede cpccorp Juniormester
10. december 2004 - 18:06 #15
velbekomme, men der skal vel være flere svar
Avatar billede philip1804 Nybegynder
10. december 2004 - 18:16 #16
Problemmet med en ekstra ip er at måske virker det så til 2 computere, men hvis du skulle få lyst til at sætte en ekstra på netværket, så har du samme problem igen, dette sker ikke med en router!
Avatar billede nimb Nybegynder
14. februar 2005 - 11:13 #17
Hejsa

Det vil aldrig komme til at virke med USB og rj45 kabel fra Webspeed modemet. Det er ikke muligt at komme 2 på nettet på samme tid via det modem. 1 kabel af gangen. Derfor skal du enten nøjes med 1 ip og en router. Eller 2 Ip'er og så en switch hvis de begge skal have offenlige IP adresser.
Avatar billede khell Nybegynder
02. marts 2005 - 17:37 #18
Ikke helt rigtigt. Modemet har en indbygget router som bruges når du har to dynamiske IP adresser. Når du har det kan du koble en PC på vha USB og en vha netkablet.
Avatar billede ranglen Nybegynder
25. marts 2005 - 19:05 #19
For at være helt præcis, så sidder der ikke en router i modemet. Det fungerer bare som en bro mellem usb og ethernet.

Men jo, har man 2 ipadresser, så kan man godt komme på via usb og ethernet samtidigt