Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
08. december 2004 - 13:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke starte windows efter dvale

Hejsa !!!
I dag skete der der, at min computer ikke gad starte windows op.
Sidst jeg brugte den var i går aftes, og der virkede den fint. Jeg satte den i dvale da jeg ikke skulle bruge den mere.

Men da jeg så i dag skal bruge min computer igen, kommer den med at gendalsesdaterne er beskadiet. Jeg vælger så at den skal slette gendanelsesdaterne og starte windows forefra.

Jeg har prøvet en del gange at den har gjort det. Og der har ikke været nogle problemer i at den har gjort det før nu.

Men da den så prøver at starte windows, og når der til hvor at den "loader" windows, (det er windows xp profesionel) kommer der hurtigt en blå skærm, men inden man når og ser noget er den genstartet.

Jeg har nogle vigtige ting på min bærbare, så er ikke så meget for bare at formatere. Så jeg vil derfor håbe at der er en her inde der kan hjælpe mig med at få rettet fejlen, eller få taget backup af min HD....

Jeg har prøvet med min gendalses cd'er og se om jeg kan nøjes med at rette fejlen, men det vil den ikke. Jeg har også prøvet at starte i fejlsikret tilstand men uden held.....

Min computer er som sagt en bærbar med windows xp professionel.

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig, så vil jeg blive meget glad...

Håber i kan hjælpe
-> Casper Jacobsen
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. december 2004 - 13:19 #1
Hej Kasper,

Umiddelbart er der sket en af følgende:
1) Der er opstået en fysisk fejl på harddisken. Dette kan du teste/reparere ved at boote på din XP CD og gå i en "Recovery console". Her udfører du kommandoen chkdsk /f

2) Der er opstået en fejl i registreringsdatabasen. Prøv at taste F8 når maskinen er ved at boote og vælg så "Sidste kendte fungerende konfiguration" (eller noget i den stil).

Hvis du smider en stopkode - så er det meget nemmere at hjælpe med at finde fejlen :-)

En anden mulighed er, at du laver en "repair install".

Med mindre din harddisk er virkelig beskadiget, skal vi nok få hentet data ud :-)
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
08. december 2004 - 13:22 #2
okeu... jeg har ikke en rigtet xp cd, men en xp cd recovery cd med et eller andet recovery program som hedder pc angel....

Jeg har prøvet at vælge sidste kendet konfiguration.. men der gjorde den det samme..
Avatar billede www.duzer.dk Nybegynder
08. december 2004 - 18:02 #3
Jeg har bare formateret og satser på at kunne gendanne de vigtigste data'er med at program. ellers tak for hjælpen...