Avatar billede bihj Nybegynder
15. marts 2001 - 07:59 Der er 5 kommentarer

Adgangskode på hjemmeside

Er det muligt at lave en adgangskode på et afsnit af min hjemmeside. Jeg overvejer nemlig at lave et sted på siden for min erfagruppe. De skal kunne skrive brugernavn og adgangskode for at komme ind. Resten af siden skal være tilgængelig for alle. Jeg har brugt frontpage til siden. Min hoster er en linuxserver så det e noget med at der skal anvendes scripts. ???? Kan nogle hjælpe mig... På forhånd tak..
Avatar billede keysersoze Guru
15. marts 2001 - 08:02 #1
det kan laves med javascript - men asp eller php er nok at foretrække...

du kan kigge på www.netcoders.dk eller søge på eksperten for at finde eksempler på alle dele!
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
15. marts 2001 - 08:22 #2
tjek www.mbn.dk -der står helt præcist hvad du skal gøre for at lave passwords beskyttelse, på de dele af din hjemmeside du ønsker.

/kenneth
Avatar billede rit Nybegynder
16. marts 2001 - 00:46 #3
Bruger du FP (ext.) så kan du få webhotellet at oprette en skjult mappe, som du kan få (estra) ID og pasword til.
Kun dem som kender mappenavnet og kender ID og pasword til mappen kan se eller læse det som er i mappen. Du kommer måske at betale et par skillinger for fasiliteten (extra FTP).

Avatar billede horn Nybegynder
18. marts 2001 - 17:01 #4
hvis jeg var dig så ville jeg lave en ny side med de(hennelige)oplysninger. der er nenlig ikke noget så iraterende som en side man ikke kan se og kan folk gider ikke bruge tiden på ta finde ud af hvad der er grunden de finder dare en anden side så lav et link til den anden side og skriv det er for medlimmerereller???
Avatar billede gitte06 Nybegynder
22. marts 2001 - 09:22 #5
Du kan sætte en database op i Access, hvor du kobler den på den pågældende side, hvor der skal være adgangsbegrænsning på.
Jeg har selv fået lavet dette på en af mine sub-pages, og jeg benytter også FrontPage, og det fungerer helt fint.