Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:31 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Installer IIS

Jeg er ved at installer IIS på min computer.

Den viser her hvordan man gør det. http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2a.asp

Jeg har windows Xp professional.
Jeg prøver at sætte en windows 2000 cd i. Men der hvor der står
Install Add-On Components Den knap er ikke aktiv. Jeg kan ikke trykke på den. Hvor kan jeg ellers installer det hen?
Avatar billede kenp Novice
07. december 2004 - 22:33 #1
Du skal bruge din XP pro cd når du køre XP pro.
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:34 #2
Jamen den har jeg også brugt.
Når jeg skal ind i tilføje og fjern programmer så kan jeg altså ikke finde noget der hedder IIS
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 22:34 #3
Avatar billede hojben Novice
07. december 2004 - 22:35 #4
Internet Information Services = IIS ;)
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:36 #5
Jamen den er der ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 22:36 #6
det hedder ikke tilføj/fjern programmer - det hedder tilføj/fjern windows komponenter ;D
Avatar billede kenp Novice
07. december 2004 - 22:38 #7
john skal du nu være krakiler igen *GG*
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:39 #8
Jaja Altså i kontrolpanel trykker jeg på Tilføj og fjern programmer så kommer der en vindue frem. Og der trykker jeg på Tilføj/fjern windows komponenter. Men der er ikke noget i listen der hedder IIS eller Internet Information Services
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:41 #9
Jeg har kigget tusind gang på det igen og igen der er intet der hedder det i listen!
Avatar billede htm Nybegynder
07. december 2004 - 22:41 #10
Sikker på det er Windows XP professionel du har?

prøv og klik. start -> kontrolpanel -> system

så står det øverst om det er home eller professionel
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 22:42 #11
kenp> hehe - nej helt ærligt, jeg tror det er fordi spørger kigger det forkerte sted :)

awat> se her: http://frip.dk/hotpop/IIS.JPG
http://frip.dk/hotpop/IIS2.JPG
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:43 #12
Der står Microsoft windows professional. Lidt ned står der Version 2002
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 22:45 #13
awat> så skal det være der....
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:45 #14
Jeg kigger lige præcis der som john siger. Og der er der ikke noget der hedder IIS
Overhovedet!
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:49 #15
Ved i hvorfor den ikke er der?
Avatar billede kenp Novice
07. december 2004 - 22:52 #16
har du købt den nye light udgave fra fjernøsten eller sådan noget? for IIS er på alle XP-pro
Avatar billede awat Nybegynder
07. december 2004 - 22:53 #17
Hehe det ved jeg sgu ikke. Det er en helt almindelig windows XP
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 22:58 #18
Sikker på at det ikke allerede ER installeret????
Avatar billede ranglen Nybegynder
07. december 2004 - 22:58 #19
Listen af programmer sammensættes i denne \windows\inf\sysoc.inf

Under [Components] skal denne linie forekomme, for at IIS er på listen:

iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,,7
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2004 - 22:59 #20
Nå nej - så ville det jo stadigvæk kunne ses der - DOH!
Avatar billede kenp Novice
07. december 2004 - 23:01 #21
kan du ikke prøve at smide nogle skærm dumps?
Avatar billede remo27 Nybegynder
07. december 2004 - 23:03 #22
Hmm, kune lyde til at det er Home Edition af XP, den indeholder ikke ISS
og der står XP pro, når den starter op
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2004 - 08:04 #23
remo27> det er slået fast at spørger kører m. pro udgaven - læs lige div. indlæg...
Avatar billede awat Nybegynder
08. december 2004 - 22:52 #24
Min står der Xp pro. Det kan godt være den er Home men skriver Pro. Fordi jeg kender mange andre som heller ikke har det IIS i den liste. Mærkeligt!!
Avatar billede awat Nybegynder
10. december 2004 - 18:22 #25
Hvad kunne det være galt? Den vil jo ikke være home edition når den skriver Professional.

Kan den godt skrive home når den er pro?
Avatar billede kenp Novice
11. december 2004 - 17:32 #26
hvorfor gav du remo27 point, men nej det kan ikke være en home, når den skriver pro når den starter op! men du kan også se det på den "bjælke" som køre frem og tilbage der har pro og home forskellige farver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. december 2004 - 20:14 #27
Pros bjælke er blå
Homes bjælke er grøn
Avatar billede remo27 Nybegynder
12. december 2004 - 00:53 #28
Jeg takker for Point. :O)