Avatar billede futterama Nybegynder
07. december 2004 - 13:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nem måde at hente .html-fil ind i en String

Hej,

Jeg leder efter en nem måde hvorpå jeg kan hente en .html-fil ind i en streng. Filen ligger på internettet på en kendt sti.

Jeg skal bruge det til at søge i filen og hente data derfra.

Der findes mange løsninger og jeg har allerede en hvor jeg bruger noget httpsession (fundet på nettet) men koden fylder mange linier og kræver mange variabler (buffer, array osv.)

Det skal være simpelt og helst noget der findes i Delphi 6 (dvs. ikke noget med at skulle til at installere komponenter) samt det skal foregå i memory det hele (download til fil og læse .html-filen derfra går heller ikke).

Kom med nogle bud :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. december 2004 - 13:45 #1
VAR
L : TStringList;

begin
  L := TStringList.Create;
  L.LoadFromFile('Myfil.html');
  ShowMessage(L.Text);
  L.Free;
end;
Avatar billede futterama Nybegynder
07. december 2004 - 13:50 #2
Så vil du have jeg skal erstatte "Myfil.html" med "http://www.etellerandet.dk/enellerandenfil.html" ???

Det virker altså ikke :-)
Avatar billede futterama Nybegynder
07. december 2004 - 13:50 #3
Læs igen: "Filen ligger på internettet på en kendt sti." <-- en vigtig detalje ;-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. december 2004 - 13:55 #4
Overskrift : "Nem måde at hente .html-fil ind i en String"
                          -------------------------------

Hent din fil med TWebBrowser eller et noget i den stil, og kør vidre med mit foreslag
Avatar billede futterama Nybegynder
07. december 2004 - 13:57 #5
Argh: "samt det skal foregå i memory det hele (download til fil og læse .html-filen derfra går heller ikke)" <-- endnu en vigtig detalje! :-p
Avatar billede futterama Nybegynder
07. december 2004 - 14:00 #6
Det er altså ikke altid nok at læse overskriften. I dette tilfælde kunne jeg ikke medtage alle informationer i overskriften, så derfor skriver jeg det længere nede ;-)

Men bliv endelig ved med at komme med forslag, til sidst rammer du sikkert rigtigt :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. december 2004 - 14:21 #7
prøv at kigge på denne artikel fra borlands hjemme side, vil ikke udelukke der var noget der kunne bruges

"Using blocking sockets inside of a thread, and simulating HTTP requests"
Avatar billede futterama Nybegynder
07. december 2004 - 14:29 #8
Well, der er en gammel version af Indy i Delphi 6, og da jeg alligevel har den nye udgave installeret, så kan jeg bruge den:

Memo.Text := IdHTTP.Get('http://www.etellerandet.dk/enellerandenfil.html');