Avatar billede kongstad Nybegynder
07. december 2004 - 10:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvid line i toppen af flash banner

Hey.

Jeg har et problem med at mine flash banner genere en lille hvid linie i toppen.

http://kongstad.subsite.cvk.ots.dk/wtfbannner.gif

Ca. 1 pixel i toppen og det er rent ud sagt noget lort da den skal intergreres ind i et website med en sort baggrund/menu.

Der er ingen hvide streger hverken i PS eller Flash. Men lige så snart programmøren sætte det ind på websitet opstår den hvide kant..

Hjælp
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2004 - 10:43 #1
det der ligner umiskendeligt rammen på en iframe.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2004 - 10:47 #2
<body style="margin: 0px;">

eller den lidt ældre men mere bagudkompatible.

<body bottommargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" margintop="0" marginleft="0">
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2004 - 10:51 #3
eller i stylesheet :

body
{
    margin: 0px,0px, 0px, 0px;
}

og husk det er iframens html der skal have koderne ligemeget hvad du vælger.
Avatar billede kongstad Nybegynder
07. december 2004 - 11:35 #4
Det har intet at gøre med Iframes. Det billede jeg inkluderet er .SWF direkte afviklet i Flash Player og har er ikke sat ind i nogen Iframes overhovedet.

http://kongstad.subsite.cvk.ots.dk/stuff/TK_Forside_1.swf

Download den og prøv selv :)
Avatar billede arnums Nybegynder
07. december 2004 - 13:05 #5
Jeg hentede bare swf´en dobb. klik på den og...
Ja, der er en hvid streg i MC´et, det er da rimeligt tydeligt, så jeg kan ik forstå i siger den ikke er der i flash filen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2004 - 16:31 #6
1. sæt din flash ind på en html side.
2. prøv at tjekke samtlige lag også uden for movieclippet. (slet dem evt -> publish -> ikke det? -> undo -> næste).
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. december 2004 - 09:10 #7
Den hvide kant er simpelthen noget flash laver.
Jeg har prøvet at lave en hel ny fil med anden grafik.. stadigvæk hvid linie.. Det er vildt underligt og MEGET irriterende.

Jeg garanterer der er ingen hvid linie i photoshop eller i flash
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2004 - 09:22 #8
har du prøvet at lægge det ind i en html fil.
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. december 2004 - 09:37 #9
Når vi lagde det ind på web siden kom den hvide kant dog igen og igen, men den side var dog også mere kompleks, men når jeg bruger almindelig HTML (http://kongstad.subsite.cvk.ots.dk/stuff/TK_Forside_4.html)
må jeg indrømme det ser rigtigt ud.

Men hva F**** er det så galt, tænker om det kunne være CSS styles.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2004 - 09:42 #10
sidens css har intet at gøre med streger i flashen, men det hjælper jo klart at sætte det ind i en html side og fasthold de rigtige proportioner.

Det lyder for mig nu som om det er et af dine bitmaps der laver ged i den. Prøv at slette f.eks snowboarderen og se om stregen stadigt er der. Prøv bagefter med logoet.
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. december 2004 - 09:51 #11
Det har ikke noget med min grafik at gøre. Jeg slettede alt grafik i filen og har nu kun en sort baggrunds farve.
Stadig hvid kant i toppen >_<
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. december 2004 - 09:56 #12
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2004 - 10:15 #13
hvilet plugin har du installeret og hvilken version publisher du i.  Version 6 har nogle sjov idéer af og til. prøv at publishe som flash 7.
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. december 2004 - 10:20 #14
Nu kan MX'eren ikke lave den i 7'eren. Har så prøvet i 5'eren men der er ikke nogle ændringer. Det skal så siges at den afspiller version 5 i en 6'er player så prøver lige at sætte det ind på den side.
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. december 2004 - 10:26 #15
Den hvide linie er nu væk på min maskine.
Går lige over og tager fat i programmøren og ser om vi kan få det til at virke. Men du skal have tak ( og 200 point ) for hjælpen.

Kanten er der stadig i flashplayer. Men den er der ikke på hjemmesiden på min computer.. så nu får vi at se >:)
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. december 2004 - 10:41 #16
\o/ At lave det i version 5 gjorde det hele!!

Nu kan jeg tage hjem i aften! :D
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2004 - 10:48 #17
Det er noget underligt noget af og til. Prøv at lave en rød border der fylder det samme som scenen i version 6. Her vil enten venstre eller højre kant forsvinde (plus top/bund) hvor imod det ikke sker når man publicerer som flash 7.

Meget mærkeligt og meget udokumenteret.

Anyway problemet løst og tak for points.