Avatar billede dr-taz Nybegynder
06. december 2004 - 23:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvilket bundkort skal det være ?

Hejsa jeg har et socket 754 bundkort med en 3200+ processor og vil høre om der er en stor forskel på socket 754 og socket 939 maskiner ?

Grunden til spørger er, at jeg skal til at købe spilinter ny pc og vil høre om der er grund til at skifte overhovedet selvom jeg har hørt en masse gode ting om socket 939 og hvis folket stemmer for 939 så hvilket et skal det være ?

Jeg så lige der var kommet et helt nyt nforce 4 LÆKKERT bundkort men desværre kun til PCI express kort og da jeg har et 6800 GT AGP kort er det ikke sagen, men er der nogen der ved hvornår der kommer et nforce 4 til AGP grafikkort ?
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 09:59 #1
Du skal holde dig fra 754. For det første understøtter det IKKE dual channel, og for det andet er det et døende socket.
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 10:00 #2
Socket 939 understøtter processorer med indbygget dual-channel memory controller og en 1000MHz Hyper Transport Bus.

Socket 754 understøtter dog den dobbelte L2 cache på 1024KB

http://www6.tomshardware.com/motherboard/20040420/nforce3_250gb-01.html
Avatar billede dr-taz Nybegynder
07. december 2004 - 13:39 #3
Freehelp

Hvilket motherboard socket 939 hvil du anbefale og hvilken processor til ?

Det skal ikke være for dyrt og skal samtidig ikke svække kvaliteten
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 13:43 #4
Avatar billede dr-taz Nybegynder
07. december 2004 - 13:46 #5
jeg er i chok det var da bare et fast reply :P lækkert.

er via chipset stadig med i front eller skulle man ikke nærmere satse på nforce ?
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 13:49 #6
nForce har lige smidt nogle nye på gaden, men de fasinere ikke mig overhovedet. Det er lidt som mad AMD vs Intel. enten er man til det ene, eller også er man til det andet :-)

Begge er topklasse, og jeg har gode erfaringer med begge. Dog er der ikke et nForce til socket 939 der tiltaler mig. Kan kun garantere dig at det Asus kort er forrygende
Avatar billede dr-taz Nybegynder
07. december 2004 - 13:53 #7
mange tak for hjælpen freehelp det er bestilt

bundkortet og 3200+
Avatar billede dr-taz Nybegynder
07. december 2004 - 13:54 #8
fed support
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 13:55 #9
Velbekomme :)

Tak for point
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 14:13 #10
Hvorfor nakkede du point selv uden forklaring?
Avatar billede dr-taz Nybegynder
07. december 2004 - 14:19 #11
sry fejl fra min side, troede ikke man kune acceptere sig selv :(, men du har også kun skrevet kommentarer og ikke et svar.
Avatar billede dr-taz Nybegynder
07. december 2004 - 14:20 #12
jeg kan godt lige lave et nyt post med nogenlunde de samme emne og give dig dem der.
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 14:22 #13
Nej tak din forklaring er godtaget. Kunne bare ikke forstå du bare nakkede point selv!
Avatar billede dr-taz Nybegynder
07. december 2004 - 14:24 #14
virkelig ked af det :'(
Avatar billede freehelp Praktikant
07. december 2004 - 14:25 #15
no problemo :)