Avatar billede beanworld Nybegynder
30. november 2004 - 21:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Firewire over PCMCIA port - bedst til ekstern HD?

Hej eksperter

Jeg har en MEDION bærbar PC, hvor jeg har flere USB2.0 porte, samt en PCMCIA (cardbus) port. Jeg overvejer at købe en ekstern HD, men hvordan vil jeg kunne tilslutte denne på den bedste måde?

Jeg har læst at det bedste ville være at sætte den til Firewire, som min PC så ikke har. Men jeg kan se at man kan købe et firewire-kort til billig penge (http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/FIREPCMC02.html.) Er der evt. stor forskel på div. PCMCIA firewire kort..?

Er det bedste at sætte HDen til et firewire kort, som kører over PCMCIA. Vil dette virke bedre end USB2.0 tilslutningen? Jeg har i forvejen en Apple iPod som jeg benytter over USB2.0 med stor succes, vil jeg evt. her kunne opnå hurtige overførselshastigheder/stabilitet?

På forhånd tak!
Avatar billede john.doe Nybegynder
01. december 2004 - 08:09 #1
Firewire= 400mbs
Usb 2.0 = 480mbs
Avatar billede john.doe Nybegynder
01. december 2004 - 08:10 #2
Jeg ville bruge Usb2.0 hvis jeg kunne.
Det er både stabilt og hurtigt.