Avatar billede janette Nybegynder
30. november 2004 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Licens kan ikke aktiveres på Terminalserver.

Hvordan kan det være, at jeg ikke kan aktivere Terminal Server Licensing?
Jeg mener fra tidligere at man i det vindue skal kunne se sin egen server og dernæst udpege og aktivere den - der er dog ikke nogen server at vælge.
I User rights Assigments kan jeg ikke redigere i
Log on interactively  men i
Alow log on through Terminal Server kunne jeg godt tilføje gruppen Remote desktup Users.
Jeg kan således godt logge på med en alm bruger fra en RDP-klient - men vel kun i 3 mådeder.
Avatar billede janpo Nybegynder
30. november 2004 - 21:35 #1
Er du sikker på at du kører i "Application Mode" og ikke i "Remote Administration mode" ?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. december 2004 - 15:13 #2
hvis du kører administration mode har du kun 2 samtidige connections at gøre godt med, men du kan f.x afslutte dine sessions via group policy så de ikke står og optager en Terminal licens i baggrunden.
Avatar billede janette Nybegynder
01. december 2004 - 17:02 #3
Tak for kommentarer og spørgsmål tilbage:
Hvor eller hvordan kan jeg se om jeg kører i "Application Mode" eller om jer er i "Remote Administration mode" ?
Hvordan kan jeg i group policy afslutte mine sessions og hvad medfører/bevirker det?
Avatar billede janette Nybegynder
01. december 2004 - 17:07 #4
Jeg har muligvis fået klaret mit problem vedr. at se serveren i Terminal Server Licensing. Jeg har fået lavet en Action - connect og indsat pc-navn, hvor jeg ellers kun havde indtastet domænenavn.
Jeg har også i Terminal services Manager kunne tilføje min server til favorite servers - men nu står den der ikke mere og jeg kan ikke vælge og ej indsætte den igen. Nogen bud på hvorfor?
Avatar billede janette Nybegynder
19. august 2010 - 20:14 #5
Jeg forsøger at lukke sagen her