Avatar billede vildtnok.dk Nybegynder
29. november 2004 - 20:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Debian 3.0 r.3 Gnome, men ikke kde

Hej,

Jeg har installeret en Debian woody på min bærbar. (HP nc8000)
Ud over en masse andre problemer har jeg specielt eet som jeg håber at kunne få lidt hjælp til at løse.

Jeg har haft en del preoblemer med at få min xserver til at køre. Det vidste sig at det var TouchPad'en der ikke var sat rigtigt op. Dog løste problemet sig da jeg i min XF86Config-4 "oprettede" mit touchpad til PS-2.

Men jeg kan kun få GNOME brugerfladen til at køre, KDE'en fryser med følgende fejl: Caught signal 4 - Server aborting
(jeg kan ikke finde andre fejlmeddelelser i xserveren log)

Nogen der kan hjælpe

på forhånd tak

steffan
Avatar billede rapstar Nybegynder
30. november 2004 - 13:40 #1
Hej Steffan.
såvidt jeg ved er din version en pre-release version af XFree89. Denne version kan der opstå nogle problemer ved - prøv at tjekke nedenstående link, det skulle meget gerne hjælpe dig på vej...

http://www.XFree86.Org/cvs
Avatar billede fnubsilibubs Nybegynder
01. december 2004 - 20:35 #2
Jeg fik selv en tilsvarende fejl dengang jeg installerede Debian 3.0r2 på min bærbare for et års tid siden.
Jeg løste det ved at gøre flg.:

satte "emulate 3 buttons" til off
udkommenterede linien med "ZA mapping"

... og satte touchpad'et til en PS/2 ligesom du også har gjort.

Det er selvfølgelig ikke sikkert det virker for dig, men du kan da prøve...
Avatar billede vildtnok.dk Nybegynder
06. december 2004 - 16:44 #3
Hej..

Jeg fandt løsningen på problemet:

On 2003-07-01, 00:53 GMT, xuare wrote:
> Right about the time the "Peripherals" Icon has been up a few moments in
> the KDE bootup image X dies without much in the way of a server error
> (Caught signal 11...that's about it)

I've got the same problem with Dell with woody -- what helped was to
switch off DPMS in Monitor section (Option "DPMS" "false" in active
Monitor section in /etc/X11/XF86Config-4).

Matej

--
Matej Cepl,
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Http://lists.debian.org/debian-laptop/2003/07/msg00023.html

//Steffan