Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 16:37 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte nogen programmer.

Hej
Har vundet denne fejl.
kan ikke starte nogen programmer.Alle exe filene står som lnk file.Intet kan startes.
50 point til den der kommer med en løsning hvor jeg ikke skal formatter.
Internet adgang mulig.
xpsp2
Norman firewall
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 16:45 #1
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 17:06 #2
Hej og tak.
Men kan godt dl den med ikke åbne den.Kan som sagt ikke åbne noget som helst.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 17:18 #3
Hvad hvis du højreklikker på den, efter den er downloadet, og siger Flet kan du det?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 17:25 #4
Nej
Kan godt højre klikke men får kun de normale valg.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 17:27 #5
Hmm det normale valg ved en .reg er Flet allrøverst på højrekliksmenuen.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 17:28 #6
Du skal højreklikke på den efter du har gemt den på din harddisk :-)
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 17:32 #7
ok.
Den er lagt på skrivebordet og jeg får ikke denne FLET som du skriver om.Jeg har også prøvet at omdøbe den til reg.Uden held.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 17:35 #8
Det var mærkeligt, der må godt nok være sket noget underligt med dit system. Så synes jeg du skal prøve dette:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc
Det reparerer dine systemfiler, virker det ikke så kan du prøve en reapir af hele dit system:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 17:36 #9
Har køre nogen onlinevirusscanner og har også fjernet det snavs de har fundet.Men stadig samme problem.Har kørt rep. fra cdrom.Kørt sysgendan fra fejlsikkeret på promt.....alt uden held.
Problemet er på 2 pcer.kom på samme tid.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2004 - 17:41 #10
Jeg har ikke andet, måske der kommer nogen forbi med bedre ideer, der er ihvertfald en her med et lignende problem, det kan du evt. følge lidt med i også http://www.eksperten.dk/spm/565891
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 17:58 #11
Der plejer at være EXE filer man ikke kan køre, og så skal man tilføje det der REG fix. Programmet RegEdit (ligger i Windows mappen) som REG filen skal importeres til, er en EXE fil, som også kan køre som en COM fil.

Derfor: Omdøb filen REGEDIT.EXE til REGEDIT.COM og start programmet. Derefter går du op i menuen FILE/FILER og vælger punktet IMPORT/IMPORTER. Vælg REG filen, og klik på OK osv.

Så skulle det gerne virker igen.

- Husk at omdøbe REGEDIT.COM tilbage til REGEDIT.EXE.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 18:08 #12
Takker.
Har fundet Regedit , men den har ikke lyst til at blive døbt om.Springer bare tilbage.Har fjernet skrivbeskyttelsen.Netadgang + fejlsikkeradgang er også nede nu.Og dette på begge maskiner.Håbløst!
Men det lyder til at være en kendt fejl?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 18:19 #13
Jeg har set fejlen før her på Eksperten.

- Hvis du ikke kan omdøbe, så kopier RegEdit.exe og omdøb kopien.

Grunden til at den ændre sig automatisk, er pga Windows File Protection, som en en funktion i Windows, der beskytter systemfilerne. Dvs, bliver de slettet, som bliver de automatisk genoprettet i løbet af nogle sekunder.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 18:30 #14
Igen tak.
Men den nægter at blive rørt ved.dvs vil ikke kopiers.Det sker intet når jeg prøver.Kan ikke sætte den ind andre steder.
Men underlig det sker på samme tid på disse 2 pcer.
Havde samme fejl for 14 dage siden også på disse.Løsning ,,format c!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 18:36 #15
Kan du starte dos prompten?
Hvis ja, starte den og skrive disse linier, efterfulgt at et tryk på Enter/Return tasten:
c: (hvis det Windows drev er "C")
cd \windows  (går ind i Windows mappen)
copy regedit.exe regedit.com (kopierer EXE filen til COM)
regedit.com (kører programmet)

hvad sker der så?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 18:47 #16
Nej kan ikke starte dospromt heller ikke promt i fejlsikker tilstand.
Kan kun starte og lukker windows.Intet andet.Alle filer står som lnk filer.
Kan ikke omdøbes/kopiers/slettes.Netadgang /fejlsikkertilstand er defekt.
Kan ikke åbne joblisten eller START men kan dog se uret.Skrivbordet er blåt.Kan ikke højre klikke på skrivbordet.
For hver gang jeg prøver et eller andet bliver der en funktion mindre at bruger.
Samme på begge???
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 18:54 #17
Ok
Så er pc nr.1 død.
Intet os ved opstart.
Stadig liv i nr.2
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 19:02 #18
1) Kører du med filsystem NTFS eller FAT32?
2) Har du en Windows 98 boot diskette?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 19:05 #19
Køre med ntfs.hvorfor?
Nr 1 pc er i gang med format og derefter nyinst af xp.
Må gøre det samme på nr 2.Ser ingen anden udvej.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 19:09 #20
Nej har ikke en boot98 og tiden går jo også.Kan ligeså godt bruge den på inst som fejlsøgning.
Men hvorfor spøger du om filsystem og hvordan undgår jeg denne fejl i fremtiden?
Smid et svar Surfer.
Jan
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 19:16 #21
Jeg er ikke noget til en løsning, og mener derfor ikke at jeg skal smide et svar.

Grunden til FAT32 fremfor NTFS er, at du har en ekstra chance med en Windows 98 bootdisk. Du kan starte op i DOS, og udfører diverse kommandoer/handlinger.
DOS/Windows 98 ikke kan se/arbejde med NTFS.

Jeg benytter altid FAT32 pga kompabilitet, da det kan ses af DOS/Win 95/98/NT/2000/XP, hvor NTFS kun kan ses af Win2000/NT/XP.

"Undgå det i fremtiden":
Jeg vil tro at det er en trojan/virus der gør det. Derfor vil jeg anbefalt at du downloader og Service Pack 2 samt diverse opdateringer, med det samme.
Disse SKAL installeres FØR du sætter internet stikket i.

Dvs:
- Installer Windows
- Installer Service Pack 2 + opdateringer
- Installer en software firewall (f.eks. Sygate Personal Firewall), og slå Windows' fra
- Installer Antivirus
- Installer programmerne fra "pakken" ** Eksperten i "nede" lige nu, skriver linket om lidt!

Når alt er ok: sæt internet stikket i, og opdater Windows via Windows Update.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 19:19 #22
Ang "pakken": Undskyld - lavede en forkert søgning.
Her er linket: http://www.eksperten.dk/artikler/144
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 19:54 #23
Takker mange gange.
Men havde nu sp2.og firewall.
Bruger en swits med 4 i.p
Droper dette og får en router med nat.
Håber så det er det samme med disse sata.. virus.
Endnu en gang tak her fra.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 20:00 #24
Skriv lige tilbage når du har fået det hele oppe at køre.. og hvis du får samme problem igen..

Husk at lukke dette spm, hvis du bruger en (anden) løsning..
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
28. november 2004 - 20:03 #25
Hej Pc 1 er oppe at køre.
Sp2 er inst.
Er fuld i gang med nr2.
Venter  med net til min router er købt.
Ja skal nok vende tilbage.