Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
27. november 2004 - 17:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IP ok men ingen forbindelse

Problem:
WLAN forbindelse til pc vil ikke skabe fuld forbindelse. Den får tildelt ip via dhcp, men kan ikke gå på nettet ej heller pinge router (D-link). Der er masser af forbindelse (signalet er forstærket ved router), ingen kryptering og ingen adgangsbegrænsning.

Pc-en finder AP uden problemer, får tildelt ip og vil så ikke andet.

En anden pc går fint på trådløst uden nogen ændringer i konfig. Den berørte pc kunne logge på et andet wlan uden problemer. Men da den kom tilbage til det oprindelige net, ville den ikke andet end få tildelt ip.

Hvad kan forhindre denne pc i at komme på lige netop dette net? Jeg har kontrolleret konfig mange gange og er løbet tør for ideer.

Kan nogen hjælpe?

(Jeg har ikke adgang til pc'en, så der kan forventes lidt lange svartider)
Avatar billede kenp Novice
27. november 2004 - 20:57 #1
sikker på at du ikke har fået gjort således at trådløse klienter godt må komme på netværk men ikke på internet?
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
28. november 2004 - 03:07 #2
Der er heller ikke kontakt til maskiner på LAN, kun router
Avatar billede c-r Nybegynder
28. november 2004 - 11:16 #3
Check eventuelt for firmware opdateringer til routeren.

Jeg har været uden for samme problem med D-Link trådløs router og netkort. Det var til 2 computer, der kørte Windows 98 og Me. Den trådløse forbindelse kunne skabes med god signalstyrke og ip adresse fik den også - men så var det også sket, den kunne ikke andet.

Fik det aldrig til at virke :-( selv ikke med hjælp fra D-Link support...
Avatar billede rass.dk Nybegynder
28. november 2004 - 20:01 #4
Hej...
Jeg har selv et D-Link, som jeg har sat op til at kun mine egne pc'er kan komme på..
Dvs. kun mine "mac adresser" har adgang til Lan/WLan...
Prøv at se under "advanced" - "filters"...
Og under "home" - "DHCP"

God fornøgelse.. Mvh. Rass
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
28. november 2004 - 21:26 #5
Det er også prøvet. De var oprindelig ikke sat, men i forsøget på at lede efter den berømte nål har jeg nu sat de kendte mac's op så de har fuld adgang. Men det forklarer heller ikke hvorfor jeg ikke kan pinge andre maskiner på LAN'et
Avatar billede rass.dk Nybegynder
28. november 2004 - 22:37 #6
Hmm... Har du kikket på firewallen?? der er der også lidt at pille ved.. *griner*
Hvilken type er din router??? model m.m.???
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
19. januar 2005 - 16:34 #7
Det viste sig at være forbindelsesproblemer. Der blev godt nok etableret en forbindelse, men den forsvandt igen med det samme. Løsningen blev som følger:

Den ekstra antenne blev flyttet til modtageren, ping /t gav mig mulighed for at finjustere indtil den fik forbindelse - og så spillede det bare derefter.

Spørgsmålet lukkes, hvis deltagerne vil have del i pointsene bedes I lægge et svar indenfor de næste par dage.
Avatar billede kenp Novice
19. januar 2005 - 17:17 #8
springer over