Avatar billede jimjimjam Nybegynder
27. november 2004 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bedste firewall?

Jeg skal ha købt mig en firewall. Prisen er ligemeget. Skal bare ha det bedste der er på markedet!

Argumter er krav for point!
Avatar billede per-olof Nybegynder
27. november 2004 - 15:53 #1
Norman Firewall Enkel at bruge slæpper ikke ind/ud en bit uden du givit tiladelse
http://www.norman.com/dk og http://www.tryus.dk/start.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2004 - 16:48 #2
Du skal selvfølgelig have enten Checkpoints Firewall -1 eller Symantechs enterprice firewall. Begge disse firewalls er applikations proxy typen og giver den absolut højeste sikkerhed. Du skriver atprisen er lige gyldig, derfor er jeg heller ikke nervør for at en pris på omkring 360.000 kr skulle skræmme dig. Jeg vil foreslå at du dels køber noget extra hukkommelse samt en faisover safe løsning. Den skulle kunne fås for omkring 1,2 mill men så er du også rimeligt sikret. Husk i den forbindelse at købe både vedligeh9oldelse og noget konsulent bistand.

Den samlede pris det første år skulle kunne holdes under 1,5 mill med den årlige udgift derefter liggende på små 300.000 kr.

Alt sammen under forudsætning at du har under 1000 brugere på dit net og kun standard applikationer kørende. Begynder vi at tale om transaktionssikkerhed og special applikationer flytter prisen sig op ad, men prisen er jo ligemeget
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
27. november 2004 - 16:51 #3
Ja okay.. Realistisk så. Vil spytte 1000 kr i det!
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2004 - 17:08 #4
Nu har vi så konstateret at prisen har betydning, det har den jo oftest, skulle vi så ikke lige have opklaret resten af de nødvendige spørgsmål:

Taler vi om en personlig firewall der skal installeres på en computer eller om en firewall der skal beskytte et netværk
Taler vi om beskyttelse ar en netværk af arbejdsstationer eller skal der også styres servere som web-, mail-, eller ftp servere.
Skal den kunne håndtere VPN
kan der være tale em en router med indbygget firewall eller vil/kan du have en enhed der skal stå efter routeren.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
27. november 2004 - 17:20 #5
Jeg acceptere dit svar. Men fandt Zonealarm, da jeg fik et tip af en ven om det var det bedste!
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2004 - 17:25 #6
ZA er en rimelig firewall teknisk, men jer er ikke helt enig i at den er det bedste valg når vi taler om prsonlige firewalls. Teknisk er ZA blandt de bedste, men den er meget brugt på vendensplan, hvorfor det er den firewall det er lettest at finde oplysninger om hvordan man omgår. Jeg bruger selv Sygate der også er gratis.

Hvis du ikke har noget imod at betale lidt, ville jeg kikke på den danske bitguard, der giverrigtig god sikkerhed og anvender noget teknologi de fleste andre endnu ikke er begundt at bruge. Selv på netværk kan bitguarden administreres meget fornuftigt. Den koster godt 400,- kr.
Avatar billede spiffed Nybegynder
27. november 2004 - 17:56 #7
Tror sq jeg løber an på førstnævnte løsning! Mangler kun lige at finde frem til en af deres salgs-konsulenter!
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. november 2004 - 19:11 #8
Norman har jeg selv dårlige erfaringer med, jeg fik den ikke til at virke ordentlig og skiftede til sygate
Avatar billede tjaz Nybegynder
28. november 2004 - 18:35 #9
Bruger selv Trend Micro Internet Security ... koster 249,- for en licens. Fungere gangske fremragende og så er der virus scan + en lidt andet godt til prisen. Med i prisen kommer "GRATIS" DAGLIGE OPDATERINGER af virus scan, det eneste du skal gøre er at klikke "yes" og din virus scan er opdateret hver eneste dag.

http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/products.php?prodgroup=4&family=7&id=44&rightnav=0,0
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2004 - 18:40 #10
Trend Micro er ret velanset i branchen, regnes for en af de store og deres løsninger er normalt godt samordnede med andre systemer