Avatar billede klejner Nybegynder
24. november 2004 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Classpath til jar-filer og dirs inde i en jar.

Nu har jeg boevlet i flere timer med at faa lavet en ordenlig manifest fil til et jar-arkiv. Problemet er at projektet bestaar af flere undermapper med class filer, samt en jar fil. Jeg vil gerne have pakket alt dette ned i en samlet jar fil. Saa vidt jeg kan se saa virker
Class-Path:
taget i manifest filen kun til filer uden for jar filen. Hvordan faar jeg den til at bruger filer inde i jar filen ogsaa?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
24. november 2004 - 14:35 #1
Du kan ikke pakke jar filer ind i en jar fil!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2004 - 14:38 #2
Det kan du ikke.

Du pakker class filerne ind i jar filen, gør den executable med et Main-Class
direktiv og får den anden jar fil med i classpath via et Class-Path directiv.
Lig de 2 jar filer i samme directory og det virker.
Avatar billede klejner Nybegynder
26. november 2004 - 01:57 #3
arne_v: Det var også det jeg kom frem til. Jeg synes bare ikke at det kunne passe.
For det er da nemmere for "alm brugere" kun at skulle hente en enkelt jar-fil, og så bare køre den. Men man kan selvfølgelig pakke den føromtalte indre jar-fil ud, og smide dens klasser ind i den nye jar fil.
Men tak for hjælpen. Hvis i vil have points, tror jeg at I skal svare. :-)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
26. november 2004 - 10:18 #4
Du kunne jo også zippe det hele sammen, som brugeren så kunne pakke ud. Så kan du beholde dine eksterne jar-filer.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2004 - 10:56 #5
svar