Avatar billede sssrsss Nybegynder
24. november 2004 - 14:16 Der er 18 kommentarer

Slå lyd til eller fra

Jeg er ved at lave et program hvor man skal kunne styre lydstyrken og om lyden er slået til eller fra.
Er der nogen der har et forslag til hvad koden skal hedde?
Avatar billede martin_moth Mester
24. november 2004 - 14:45 #1
Bent!
Avatar billede sjh Nybegynder
24. november 2004 - 16:41 #2
Bent!??
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 16:44 #3
Skriv lige her når dit program er færdigt. Jeg mangler nemig sådan en
Avatar billede ernstsauer Nybegynder
24. november 2004 - 16:47 #4
hej.
Jeg har det samme problem, idet jeg gerne vil have et program til at
"tale", "indtalte" udråbte numre op.
ernst
Avatar billede sjh Nybegynder
24. november 2004 - 17:23 #5
Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2004 - 10:43 #6
Jeg synes koden skal hedde Bent.
Avatar billede sssrsss Nybegynder
25. november 2004 - 14:00 #7
HaHa meget morsomt
Det er selvfølgelig hvad man skal skrive så det virker.
Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2004 - 15:03 #8
Har du overhovedet slet ingen kode selv, som vi kan bygge videre på eller finde fejl i?

Hvad er dit VB niveau - bare så vi ved hvilket niveau vi er på, og ikke komemr til at skyde gråspurve med kanoner...

Skal den slå lyden fra generelt i windows, eller kun for de lydkilder der er i dit eget VB program?

Skal du blot aflæse, og lyden er slået til eller fra, eller vil du også kunen ændre denne indstilling?
Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2004 - 15:04 #9
Hov - har du set svaret fra sjh? - der står vist alt hvad du skal bruge!
Avatar billede sssrsss Nybegynder
25. november 2004 - 16:54 #10
Mit niveau er meget lavt så jeg ved ikke så meget om det der står inde på siden fra sjh fordi jeg ikke ved hvor de forskellige koder skal sættes ind.
Det skulle være et program der kan slå lyden fra i windows.
Avatar billede martin_moth Mester
26. november 2004 - 06:45 #11
Hvis du ikke har erfaring med VB - hvorfor slår du så ikek bare lyden fra på normal vis (højreklikker på højtaleren i processlinien og vælger "slå fra".

Hvad er det VB programmet skal kunne, som gør, at ovenstående ikke er godt nok?
Avatar billede sssrsss Nybegynder
26. november 2004 - 08:02 #12
det er nok også godt nok men jeg kan ikke finde ud af at bruge koderne så det virker.
Avatar billede martin_moth Mester
26. november 2004 - 11:00 #13
Hvad er det VB programmet skal kunne, som gør, at ovenstående ikke er godt nok?
Avatar billede sssrsss Nybegynder
26. november 2004 - 11:21 #14
det skal bare slå lyden til og fra og skrue op og ned for lyden
Avatar billede martin_moth Mester
26. november 2004 - 12:03 #15
Ja, det ved jeg godt.

Men altså - hvorfor VB programmet, nu du ikke kender VB? Hvorfor ikke C++, C#, eller hvorfor ikke helt lade være - for hvad er det VB programmet skal kunne, som gør, at ovenstående ikke er godt nok?
Avatar billede sssrsss Nybegynder
26. november 2004 - 14:53 #16
Jeg kender lidt til vb men jeg kender intet om de andre.
Det skal kunne spille musik.
Avatar billede sjh Nybegynder
26. november 2004 - 15:02 #17
når når.. nu skal det også kunne spille musik.. og i morgen skal det vel kunne lave kaffe..
Avatar billede sssrsss Nybegynder
26. november 2004 - 16:41 #18
Det med at den skal spille musikken kan jeg godt finde ud af.... det er bare det med lyden jeg mangler.