Avatar billede dennisnielsen Nybegynder
23. november 2004 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

installerede programmer forsvinder

I en nyinstalleret PC med XP proff sP2 har jeg det problem at en del af de programmer jeg har installeret(nero,dvd mm) forsvinder "fysisk" fra HDD. Har prøvet at geninstallere dem men de forsvinder umotiveret igen.
Kan det være fordi at jeg lægger programmer på F drev hvor den forventer Cdrev(med xp), eller kunne det tænkes at det er SP2 der kludrer. Hvor kan man evt afinstallere SP2
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2004 - 22:24 #1
1. Er du logget ind med admin.rettighed ?
2. Er du sikker på der ikke er spyware osv. på maskinen, start f.eks med dette:
Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

3. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;875350
Avatar billede dennisnielsen Nybegynder
23. november 2004 - 23:27 #2
1 der er kun mig som bruger
2 har nu kørt spyboot+escan
3 linket henviser tilsyneladende til xp home(står nederst) men det er vel det samme til proff.
Går jeg i tilføj/fjern/vis opdatering er SP ikke nævnt til fjernelse.
Under kontrolpanel/system er den nævnt og hvis jeg tager en update foreslår den ikke at installere SP2 hvilket må detyde at den stadig er installeret og ikke kan fjernes med den linkede løsning.
Jeg prøver nu at reparere xp og geninstallere programmer igen. Vender tilbage hvis det ændrer. Løsninger modtages stadig.
Avatar billede boxer Nybegynder
24. november 2004 - 07:53 #3
Jeg mener at nogle programmer ikke kan fungere hvis de ikke er installeret på samme drev som dit styresystem. Men derfor burde de vel egentlig ikke forsvinde?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. november 2004 - 08:02 #4
For alt i 'verden' så læg PROGRAMMER i samme drive som OS'en. Så er du mere sikker på at XP (OG dig selv) ikke kludrer i det.
[Dokumenter] kan så peje på alt andet istedet.

Så gi' lidt luft til dit C drive hvor du har dit OS liggende...
Generelt tips:

[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning]

Skrivebord: [Documenter] HjMussetast [Egenskaber][Flyt] Vælg et andet passende drev/HD - følg guiden...

Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)
C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temporary Internet Files\
Muligvis denne procedure først:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Tøm din "Papirkurv"...
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 21:01 #5
Fik du løst ptoblemet Dennis?
Avatar billede dennisnielsen Nybegynder
13. maj 2005 - 15:45 #6
Jeg må sige at jeg først kørte forskellige oprydninger som "majsmarken" skrev og det hjalp lidt. Men for at undgå yderligere bed jeg i det sure æble og geninstallere os og programmer på C og siden har der ikke næret problemer.
Så problemet er elimineret og point må være 75% til majsmarken og 25% til boxer for at rive i samvittigheden med at få afsluttet et spørgsmål.
Nu mangler jeg bare at finde ud af at give point. Hvordan gør man det????
Avatar billede boxer Nybegynder
13. maj 2005 - 18:13 #7
Du beder majsmarken om at komme med et svar - markerer majsmarkens navn og trykker på acceptér.
Jeg springer over pointene denne gang. Jeg ved faktisk heller ikke hvordan man deler pointene 75 - 25 :o)
Avatar billede gratis Nybegynder
13. maj 2005 - 18:16 #8
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. maj 2005 - 19:08 #9
ping...