Avatar billede startex Nybegynder
22. november 2004 - 18:21 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

En nybegynder til at brænde dvd film! ;D

Jeg har lige købt en dvd brænder og nogle cdere .. De er på 4.7 gb.. Men hvis jeg nu skal brænde en film der fylder ca. 7 gb? Hvordan gør jeg det? Har INTET forstand på DvD film.. er der en guide et sted ? Og skal være på dansk? Har prøvet www.dvdrip.dk.. Men der er det der DVD2one kun en trial.. så man kan kun køre i 30 min hvis man skal have undertekster på.. Og vil jeg gerne have.. Men jaa.. Håber der er nogle der vil hjælpe! ;D
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 18:25 #1
http://www.digitalempire.dk/convert/dvdshrinkmovie.shtml
Jamen, så er dette program helt sikkert noget for dig. Her lægger du først din dvd i fuld størrelse ned på harddisken og derefter kører du den igennem dvd-shrink. Den "krymper" filen ned til en størrelse, som kan være på en DVD. Den fungerer på samme måde som dvd2one, men de er gratis.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 18:28 #2
Du kan også springe dvd-decrypter over og trække din dvd direkte fra drevet og ind i dvd-shrink. Så sparer du noget tid. Men på længere sigt er det nok smartere lige at lægge den ned på harddisken først, det kan godt slide lidt på drevet på den anden måde.
Avatar billede hoandb Nybegynder
22. november 2004 - 18:34 #3
hej, jeg har en links måske, der kan du få hjælp, der er masse information om hvordan man brænder en dvd film/converter.

links: http://www.videohelp.com/

mvh HDB
Avatar billede boxer Nybegynder
22. november 2004 - 19:22 #4
Nero er også et rigtig godt brændeprogram http://www.nero.com
Her kan du bare sætte kvaliteten lidt ned så den passer på 1 dvd. Jeg mener også at du kan "klippe" filmen til 2 DVD'er - det har jeg aldrig selv prøvet.

Du kan downloade en demo og hvis du bruger det meget kan du altid købe en fuld version
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 19:26 #5
Nero er et godt brænderprogram - det ligger også som link i det link, jeg har lagt, men at bruge den til at shrinke filerne vil jeg nu ikke anbefale. Kvaliteten er meget ringere end DVD-shrink. Men det er så min mening :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 19:27 #6
Og så koster det penge. DVD-shrink er gratis, hvilket er billigt :o) Og så kan du brænde med det program, der passer dig bedst.
Avatar billede startex Nybegynder
22. november 2004 - 19:27 #7
Norbert --> Jeg takker mange gange! ;D .. Men jeg har Nero den fulde version.. såå.! ;D .. Men tak for hjælpen! :D
Avatar billede startex Nybegynder
22. november 2004 - 19:27 #8
Og tak til jer andre! ;D
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 19:32 #9
Der har du jo så en fordel med dvd-shrink, for du kan faktisk sætte den til at brænde i Nero direkte fra dvd-shrink, så du behøver ikke at åbne Nero.
Men held og lykke og "Happy Shrinking" - eller hvad det nu hedder
\|/
c",)
-|-
/ \
Avatar billede norbert Nybegynder
22. november 2004 - 19:33 #10
Og tak for point :-)
Norbert :-)
Avatar billede startex Nybegynder
22. november 2004 - 19:34 #11
*Gg*.. Jeg takker Norbert og det var da så lidt! :)