Avatar billede alex253 Nybegynder
21. november 2004 - 21:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbne en .TXT fil

Jeg har fået hjælp til at lave et program der kan lave et .TXT fil hvor der står det man har skrevet ind i nogle Edit'er. Kan man gøre sådan at når man trykker på en Button, så åbner den en OpenDialog hvor man så kan finde den .TXT fil man har gemt. Og så åbne den og få de oplysninger, man har skrevet, ind i Edit'erne igen. Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede frille Nybegynder
21. november 2004 - 21:37 #1
hvilket programmerinssprog taler vi om HUSK AT VÆRE SPECIFIK
så du kan få den rette hjælp... dit spørgsmål lyder nemt nok
Avatar billede frille Nybegynder
21. november 2004 - 21:37 #2
UPS SÅ IKKE LIGE KATEGORIEN SORRY
Avatar billede frille Nybegynder
21. november 2004 - 21:38 #3
hmm delphi dvs vi er i pascal... hm ikke mit område... jeg holder mig til C# og Java
Avatar billede doc404 Novice
21. november 2004 - 21:41 #4
Du behøver altså ikke at smide sådan rundt om dig med point...

Kig på TStringList og LoadFromFile(filnavn)...
21. november 2004 - 21:44 #5
Det betyder vel ikke noget hvor meget han deler ud af point. Så vidt jeg kan se, har han da ikke accepteret nogen af de svar, han allerede har fået i aften.
Så indtil videre har det da ikke kostet ham noget.
Avatar billede alex253 Nybegynder
21. november 2004 - 21:50 #6
Hvad mener du med at jeg skal kigge på TStringlist og LoadFromFile? Jeg er lidt nybegynder..
Avatar billede doc404 Novice
21. november 2004 - 22:00 #7
procedure ButtonOnClick()
var
  L : TStringList;
begin
  L := TStringList.Create;
  L.LoadFromFile( og så det samme som i det andet eksemple jeg viste dig);
  Edit1.Text := L[0];  <--- Indholdet af den første linie i filen
  Edit2.Text := L[1];  <---- anden linie
  FreeAndNil(L);
end;

Det er IKKE den smukkeste måde at gøre det på, men det kan hjælpe dig igang. Der er ingen fejlhåndtering what so ever.
Avatar billede delphi Nybegynder
21. november 2004 - 22:01 #8
Sådan her.  80 point er for vildt for så lidt....

Procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
Var
  SL : TStringList;
begin
  If OpenDialog1.Execute Then
    Begin
      SL := TStringList.Create;
      Try
        SL.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
        Try
          Edit1.Text := SL[0];
          Edit2.Text := SL[1];
        Except
          On E: EStringListError Do
            ShowMessage('Fejl, den indlæste fil indeholder ikke mindst 2 linier')
        End
      Finally
        SL.Free;
      End;
end;
Avatar billede alex253 Nybegynder
21. november 2004 - 22:01 #9
Okay.. Tak! Laver du lige et svar.. :)