Avatar billede prosit Nybegynder
21. november 2004 - 19:27 Der er 11 kommentarer

pc uden cd-rom drev, hvordan installerer jeg styresystem?

jeg har en gammel pc, der ikke har cd-rom drev. Der er ikke noget styresystem installeret på det

pc er Compaq Desktop med pentium II processor.

Hvordan installerer jeg styresystem ? er det muligt via floppy disks ?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
21. november 2004 - 19:56 #1
hmm, hvis du vil installere windows 3.11 er det ikke noget problem....
Avatar billede japping Nybegynder
21. november 2004 - 20:07 #2
Måske du har adgang til en anden PC med CD drev. Så kan du sætte Hard-disken over i denne PC, installere styrestystem, flytte Hard-disken tilbage til din PC og starte den op.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. november 2004 - 20:17 #3
Nej den går ikke japping - med mindre alle drivere i de 2 PCér er total ens,
ellers bliver der driver kaos.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. november 2004 - 20:25 #4
Du kan vel bare låne et drev fra en anden PC. Drevet skal jo bare tilsluttes din
gamle PC den tid det tar at installere Windows. Men hvis du bare låner et drev, så
husk at kopiere i det mindste 1386 over på din HD, den kan du nemt få brug for.
Avatar billede prosit Nybegynder
21. november 2004 - 20:40 #5
gotfred > hvad mener du med "husk at kopiere i det mindste 1386 over på din HD, den kan du nemt få brug for." ??  og hvilken HD mener du, min nye pc?
Avatar billede prosit Nybegynder
21. november 2004 - 20:43 #6
mr-bob > hvad skal jeg gøre hvis jeg ønsker 3.11 ?? kræver vel også cd-rom, eller hva?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
21. november 2004 - 20:50 #7
Nej det er på 5 disketter... men det kan entet... du skal finde et CDrom drev og instalere win95..

Du har en pc uden styresysten og så skriver du dette???
Nej den går ikke japping - med mindre alle drivere i de 2 PCér er total ens,
ellers bliver der driver kaos.

hvad har et cdron drev med driver i en anden comp at gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2004 - 00:56 #8
Når man installerer et program, eller reparerer et gammelt kræves der sommetider
adgang til de drivere, som ligger på den del af Windows PCén som man installere fra.
Normalt kan man så finde sin Win CD frem og sætte i drevet, men det har du jo ingen
mulighed for, hvis du bare låner et drev. Derfor er det godt at have i386 på HD.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. november 2004 - 01:06 #9
smoelf. Det jeg mener er, at hvis Windows installeres på en anden PC, Så vil
Windows - hvis det er muligt - installere drivere til bundkort, grafikkort mm.
til netop denne PC. Når HD så lægges i en anden PC, passer driverne ikke der.
Det problem er selvfølgelig løst hvis der lånes et drev til den gamle PC, så
Windows installeres der hvor det skal køre.
Avatar billede juleroesen Nybegynder
22. november 2004 - 01:30 #10
mmh hvorfor ikke bare købe et cd-rom drev, det koster ca. 150 kr. også finde win95 eller win98???
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
22. november 2004 - 08:24 #11
/Smile....

Du skal jo heller ikke instalere de i den comp der virker.... Du skal pille dit Cd rom ud af den der køre og sidde det over i den anden og installere windows på den... så når det er oppe at køre smider du det bare over i den det kom fra... så er der ikke nogte problem...

Og ja i win95/98 skal du kopier windows cden ned i en mappe på HDD da den altfor tit skal bruge den... til driver og alt muligt andet skidt.. Så bare Lav en mappe i C roden og kald den Winx og så læg alle filer fra CDen over i den mappe... så er du over det problem... og hvis du køre netværk mellem dine computer kan du altid installere ting fra din CD rom på din gamle comp og over på den uden du skal bare dele det...