Avatar billede nlbgf Nybegynder
13. marts 2001 - 12:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Keep-Alive

Hey. Jeg bruger et ODBC-link til en MS-SQL database i mine C++ programmer. Når der er gået lidt tid uden aktivitet på forbindelsen kommer der dog en timeout. Er det muligt at sætte en keep-alive et eller andet sted så det ikke sker?
26. marts 2001 - 12:48 #1
Du kan sætte din timeout til nul (ingen timeout) eller du kan forlænge din timeout til et længere tidsinterval...

/Thomas
Avatar billede nlbgf Nybegynder
26. marts 2001 - 13:17 #2
Okay. Hvor skal det gøres?
26. marts 2001 - 14:14 #3
Du har en .commandtimeout-property på dit command-object.

/Thomas
Avatar billede nlbgf Nybegynder
26. marts 2001 - 15:13 #4
Hov - det var vist lidt VB vi kom over i der, var det ikke? Det her er i C++...
26. marts 2001 - 15:19 #5
C-hvad for noget? :-)

Sorry, jeg aner intet om C++. Troede at en connection og en command var det samme i VB og C++.
My mistake, sorry

/Thomas
Avatar billede nlbgf Nybegynder
26. marts 2001 - 15:22 #6
Det er i orden. Der findes sikkert en tilsvarende kommando i C++ - spørgsmålet er så bare hvad den hedder... Måske skulle jeg bevæge mig over i C++ kategorien? Hmm, jeg troede bare der var en ODBC indstilling der kunne benyttes. Okay, jeg smutter over i C++ kategorien!

Tak for hjælpen
Avatar billede nlbgf Nybegynder
26. marts 2001 - 15:23 #7
Vi lukker her...