Avatar billede nilsen Nybegynder
21. november 2004 - 06:17 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Ny medion pc fra ALDI

gm
Noen negative bemerkninger om denne pc, ALDI's tilbud 24.11.04.
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

mvh
Nilsen
Avatar billede gl.k. Nybegynder
21. november 2004 - 07:22 #1
Faldt over en post i aften ang. støj....
Avatar billede dimsen Nybegynder
21. november 2004 - 08:10 #2
Hmm kender intet til det grafikkort der sidder i.
Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 08:44 #3
Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 08:44 #4
Ser ud til det er en prescott CPU og den skla du ikke tage!

Medion har flere gange fået speciallavet deres grafikkort og kaldt dem XL til efternavn.

6610 XL skulle ligge mellem 6600 og 6600 GT efter hvad jeg kan finde frem til (100 MHz lavere end 6600 GT).

DDR3, 128 Bit, 8 Pixel-Pipelines er der også på kortet.
Avatar billede debuur Nybegynder
21. november 2004 - 09:23 #5
Jeg kender flere der har købt Medion computer og de er ikke glade mennesker - umiddelbart ser tilbuddet godt ud - men man kan altså selv konfigurere en super pc til 8.0000 kr.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
21. november 2004 - 21:03 #6
Ser ud til det er en prescott CPU og den skla du ikke tage!

Hvad kal man så købe??? da northwood ikke laves mere og er over en mdr siden den blev det??
Avatar billede freehelp Praktikant
22. november 2004 - 08:24 #7
Øhh du kan da uden problemer stadig få nordskov CPUér!

Tror du de stopper fra den ene dag til den anden
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
22. november 2004 - 08:35 #8
heheh find et sted hvor de ikke er i restordre...
Avatar billede freehelp Praktikant
22. november 2004 - 08:40 #9
Det har da intet med det at gøre. SKAL man tage prescott skal man tage de rigtige!

http://www.inter-shop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=131

Bare ET sted udaf 100. Tvivler på de reklamere for noget de ikke har
Avatar billede hexya Nybegynder
22. november 2004 - 14:46 #10
I denne test fra 17/11 får den en anbefaling med på vejen. Eneste anke er støjniveau, men kun under fuld belastning.
I det tilhørende fora hævder nogle derimod at have kørt den under fuld belastning uden nævneværdig støj.
http://www.chip.de/artikel/c_artikel_12595482.html

freehelp>> Hvorfor ikke en Prescott? Og hvad er en forkert/rigtig Prescott?
Avatar billede freehelp Praktikant
22. november 2004 - 14:51 #11
Prroblemet med prescott på nogle, er den store cache. CPUén bliver møg varm og performer ike bedre end en alm. northwood
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 10:31 #12
fik du svar nok??
Avatar billede nilsen Nybegynder
23. november 2004 - 17:00 #13
gdi
Jeg takker so far....sendte kommentarer forstår jeg ikke så meget av, det ser ud som en diskusjon mellom indsenderne, ikke et svar til mig.....
Men foreløbig har jeg ikke fået et def. svar (kun kommentarer), er også usikker på hva I diskuterer det er en 3,4 ghz Intel Pentium 4 processor, hvilket jo skulle være en brugbar cpu.
Jeg er enig at grafikkortet burde hatt noe mer ram, feks 256, men det kan jo skiftes ud.
Men når dimsen skriver at han aldri har hørt om grafikkortet før, er jeg noe overrasket (nvidia geforce) skulle jo være godt nok.
Jeg har svært at forstå at noen kan sette sammen en tilsvarende pc med samme softwarepakke som denne, jeg har forsøgt, men det giver en meget høyere pris.
Til sist har "alt om data" gitt denne pc en god anbefaling, så vidt jeg forstår, og bladet er jo i mine øjne et seriøst dansk data-blad?
freehelp
Jeg vil gerne ha et klart svar om tilbudet fra aldi er godt nok når man ser på helheten, hva man egentlig får for dkr 8000,--
Nilsen
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 17:19 #14
Til indholdet er det et godt tilbud, MEN ville ikke selv eje den CPU :-)

Men ja software indholdet er nice
Avatar billede debuur Nybegynder
23. november 2004 - 17:20 #15
nej - det er ikke et godt tilbud - du kan få en bedre maskine til mindre penge.
Der følger godt nok mange udmærkede programmer med - men mange af dem får man ikke brug for.
Deuden er der flere som har dårlige erfaringer med den Intel P4 Prescott cpu - som sideer i maskinen.
Nvidia laver ganske rigtigt udemærkede grafikkort - men der er jo stor forskel på de enkelte kort og nogle af dem er specielle udgaver som yder markant dårligere end andre - f.eks er priserne på nvidia kort fra 400 - 3500 kr !

Jeg ville vælge en pc fra www.shg.dk f.eks denne maskine:
  http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375342
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 17:35 #16
Lidt svært at generalisere og sige at man ikke får brug for de programmer :-)

Får man en ordenlig køler p¨å prescott holder den også temp godt nede.

Hvad angår VGA i denne maskine, må jeg sige jeg ikke synes kortet holder. Som sagt får de ofte andre navne til deres maskiner, og dækker dem under andre ting
Avatar billede debuur Nybegynder
23. november 2004 - 17:37 #17
måske rigtigt - men man kan altså hente mange udemærkede gratis programmer som kan det samme
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 17:38 #18
Hvad angår dit forslag - så ville jeg hellere tage den som opretter har fundet.

Grafikkortet på den du linker til støjer som ti vilde heste, og de RAM der er på er low budget RAM.

Desuden kan man ikke se om CPUén som er en AMD64 er med 0.9nm eller 0.130. 0.130nm bliver også meget varm, og lige den 3400+ er ikke et godt køb. SKAL man tage budget AMD64 iforhold til deres FX og 4000 skal man tage enten 3200+ eller 3500+ med 0.9nm
Avatar billede hexya Nybegynder
23. november 2004 - 21:55 #19
Ok, nu skal du høre: Gå ned og køb den maskine!

Når nu både AoD og Chip.de anbefaler maskinen, som et godt køb, så ville jeg slå til.
Og jeg garanterer at Chip.de - der er et af Tysklands største PC-magasiner (kan fx købes på Hovedbanegården) - hverken er købt af Aldi eller lefler for Medion-maskinerne. De plejer altid at komme op med alternativer på, hvad man meget hellere skulle købe. Og i dette tilfælde anbefaler de - jo som du kan se - da også et alternativ, hvis man vel og mærke ikke har brug for W-Lan, Bluetooth, Fjernbetjening, Multimediasoftwaren og alt det andet jeg-skal-komme-efter-dig-hejs.

Og så har jeg selv - med flere Aldi/Medion-produkter - haft super god erfaring med deres support - det er bare tage knoglen og ringe, hvis noget er galt.
Og hvis den larmer for meget efter din smag, så har jeg aldrig oplevet at Aldi ikke uden at kny tager varerne retur - om det kun er inden for den første uge, kan jeg ikke huske, det må du selv lige cleare med dem.

Og her det virkelig tunge argument:
Hvis du vil have en maskine med alle de features, som den byder på, så er du ikke kun blevet langhåret, inden du selv har fået sat den sammen - og fået det til at spille - du er også blevet gråhåret. Men hvem ved, måske fik du sparet 500kr.
Avatar billede hexya Nybegynder
23. november 2004 - 21:58 #20
... men så er det selvfølgelig jo også uden garanti.
Avatar billede nilsen Nybegynder
23. november 2004 - 23:32 #21
gdi

sri debuur, men hos shg handler jeg aldri mer, de har kostet meg unødvendige 100 lapper tidligere, og har vist en så arrogant og lite vendlig suppoert at jeg aldri har opplevet maken. Dessuten det link du giver indeholder et hav av muligheder, er det noen spesielt du hadde i tankene?.
Hexia, det er ikke så meget de 500 kr, heller ikke det grå hår, som jeg allerede har nok av :-), jeg syntes bare tilbudet så godt ut.
Jeg har alltid vært imponert ved at læse aod, som lyder meget seriøst.
Jeg har også forespurt i en dataforretning hvor jeg oppholder meg pt (Costa del Sol) de mente at denne cpu var god nok, men må indrømme at de kente ikke til grafik-kortet og kunne derfor ikke udtale seg.
Men forøvrig var de imponert av tilbudet.
Jeg venter litt med at avslutte, det kan jo dukke opp en el. andet mening i løbet av aften/morgendagen.
mvh
Nilsen
Avatar billede hexya Nybegynder
24. november 2004 - 00:10 #22
nilsen>> morgendagen, hmmm - er det så ikke for sent? Det er jo i morgen den bliver sat til salg. Og man har da før hørt om Aldi-varer, som har været udsolgt på en formiddag. Men ok, måske har de nok maskiner til at dække behovet, her op til - jul (fyord :^)
Avatar billede freehelp Praktikant
24. november 2004 - 11:20 #23
Kan kun sige jeg ikke ville tage den.

Tænk på reklamationen hvis der sker noget! først via butikken, så videre til producenten, og så hele turen tilbage.

Maskinen som sådan er okay, og pakker der medfølger også, men det vejer ikke tungt nok for mig.

Dette er min holdning
Avatar billede debuur Nybegynder
24. november 2004 - 16:01 #24
undskyld mit fravær - jeg vil stadig ikke anbefale en medion fra Aldi - mit var primært vist for at vise at det er muligt at få en super god pc til ca 8000 kr - jeg har gode erfaringer fra shg.dk og super gode erfaringer fra www.midtdata.dk og www.tjdata.dk begge steder kan man selv prøve at sammensætte sin pc og få en prisforslag - altsammen online.

held og lykke herfra - jeg håber du bliver glad for din nye pc uanset hvor du får den fra.
Avatar billede nilsen Nybegynder
24. november 2004 - 22:48 #25
gdi
Vel som jeg nevnte sitter jeg i Spanien og får ikke satt denne pc op før jeg kommer til DK., det tar litt tid, jeg har imidlertid købt den.
Poengene deles mellom debuur og hexia (selv om vi er litt uenige :-))
mvh
Nilsen
Avatar billede debuur Nybegynder
24. november 2004 - 22:58 #26
takker og held og lykke
Avatar billede nilsen Nybegynder
25. november 2004 - 07:23 #27
tks
n.