Avatar billede lkekspert Nybegynder
20. november 2004 - 20:23 Der er 12 kommentarer

Billeder i access

Hej,

hvordan lagres billeder i Access?, jeg kan ikke umiddelbart se en datatype der matcher.

På forhånd tak.
Lars
Avatar billede mjense173 Nybegynder
20. november 2004 - 20:45 #2
Her er vist hvordan det kan gøres via ASP
Avatar billede mjense173 Nybegynder
20. november 2004 - 20:47 #3
Du bør undersøge hvilke OLE apps du kan benytte dig af i din database.

Her kan du se hvordan det gøres i via MS Office:
http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HP052802251033.aspx
Avatar billede jkrons Professor
20. november 2004 - 23:22 #4
Et godt råd. Lad være med at lagre billeder i Access! Gem dem uden for Access og lav links til dem i stedet.
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2004 - 10:30 #5
try taking a look at this article
http://www.eksperten.dk/artikler/197
Avatar billede mugs Novice
21. november 2004 - 17:55 #6
Hvis du som nævnt af en anden bruger, lagrer dine billeder i Access, vil db fylder meget. Du skal nøjes med at lagre stien som vist i terry's link.

Jeg kan sende di en testdb med vejledning bygget efter samme princip som artiklen linker til. Blot læg din e-mail.
Avatar billede lkekspert Nybegynder
22. november 2004 - 07:28 #7
Indtil videre mange tak for forslagene gutter. Jeg kigger på det senere.

mugs, jeg vil meget gerne se din testdb. Spørgsmålet er om link er nok når billederne skal sendes via asp?
Avatar billede mugs Novice
22. november 2004 - 07:31 #8
Jeg kender ikke noget til ASP, og ved ikke om et link er nok.
Din e-mail?
Avatar billede lkekspert Nybegynder
22. november 2004 - 07:32 #9
Sorry!
lk@skivehs.dk
Avatar billede mugs Novice
22. november 2004 - 07:35 #10
Sendt.
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2004 - 10:01 #11
In ASP you would do it in a similar way, store the path/filename inthe dB and the picture sin a folder on you web server. Then in ASP code you would read the path/filename and then after that its up to you to do what ever you want with the picture-
Avatar billede terry Ekspert
28. november 2004 - 20:03 #12
status?