Avatar billede ssii Nybegynder
13. marts 2001 - 11:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvad syntes du?

Hej.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside som handler om køb at hifi udstyr. Den skal ikke ligge på subnet, da jeg har købt et domæne til formålet. Det er kun nu hvor jeg gerne vil have nogle meninger om selve designet af siden.

Den er langt fra færdig som i sikkert vi opdage, men det kunne være rart med nogle meninger.

Den er lavet i 100% Flash 5, så det kræver en Flash 5 Mediaplayer at se den!

Adressen er http://www.lyden.subnet.dk

/ssii.
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 11:20 #1
Absolut dum ide at bruge FLASH til den side... Du bruger ingen effekter fra flash, nakkeskyder de der ikke har pluginen... Brug flash med måde og hav altid et alternativ...

Selve sidens opbygning er der absolut ingen ben i at lave i standard html. sorry, forkert teknologi til din løsning

/ lars
www.ljweb.com
Avatar billede saubermacher Nybegynder
13. marts 2001 - 11:23 #2
ideen er fed nok, dog set før. Men jeg synes ikke det menu noget virker ret godt. din kontur er forkert til emnet. Prøv at se på www.fona.dk - de har en hifi agtig menubar hvilket jeg synes du skulle overveje også. Altså når siden handler om hifi og du allerede Er igang med flash så lav dog noget HIFI design til den.

Det er meget fedt det med at man klikker på linket og der kommer billeder frem, men med de bannere du påtænker bliver den meget hurtigt grim og uoverskuelig! Begræns grafikken lidt og smid bannerne ind på en underside, hvis det altså er noget du selv bestemmer...

Der er ikke ret meget plads til teksten, men der skal selvfølgelig være noget til alle skærmstørrelser - så indskrænk menubaren lidt.

Der mangler at der sker noget når man trykker på knapperne og holder musen hen over dem. det skal ikke være prangene, bare diskret - men jeg kan godt lide at der sker noget så man kan se hvad man laver. Hvis du er lidt med på ideen med HIFI-looket så er det jo perfekt.
Avatar billede day Nybegynder
13. marts 2001 - 11:24 #3
Den er efter min mening meget flot, og bemærkelsesværdig hurtig.
Hilsen Day
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 11:24 #4
Dit 3-farvede Hifi-logo og de ting der duker frem for oven er temmeligt store og tager en del plads på siden. Tænkt på der også er bannerreklame.

Du udnytter foreløbig ikke det rum til højre. Hvad skal der være der?

Jeg ville ændre min flash til at være onMouseOver frem for onPress. Så tingene foroven ikke først dukker op når der klikkes.

Designet er ellers nydeligt, men du udnytter ikke rigtigt de muligheder du har, når du arbejder i Flash.

8@13

http://www.fotx.net/nikolajdu/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 11:27 #5
I øvrigt kan man nøjes med et Flash 4 plugin her.

\"...swflash.cab#version=4,0,2,0\"

Det er dog et lille plus, da der findes 280 millioner Flash 4 plugins og kun omkring 30 til Flash 5.
Avatar billede ssii Nybegynder
13. marts 2001 - 11:28 #6
< saubermacher.

Jeg er helt enig i at der skal være en fed menubar, med nogle gode knapper, det er jeg også i fuld gang med at lave.

/ssii.
Avatar billede ssii Nybegynder
13. marts 2001 - 11:34 #7
< nikolajdu.

Hvordan ændre jeg min flash til at være onMouseOver frem for onPress. Kan man det på en knap?

/ssii.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 11:39 #8
På din menu forstiller jeg mig at du har en eller anden form for onPress action i kombination med Tell Target???

den skulle se sådan her ud.

on (rollOver) {
    tellTarget (\"oppeForoven\") {
        gotoAndStop (2);
    }

Ellers send mig din .fla så retter jeg den lige, det ikke er noget jeg skal have point for her, da spørgsmålet er noget andet. Du må så selv om du vil give mig nogle i et nyt spørgsmål.

flasher@nikolajdu.dk
Avatar billede ssii Nybegynder
13. marts 2001 - 11:44 #9
< nikolajdu.

Jeg har lige siddet og rodet lidt med det og jeg kom frem til følgende:

on (press, rollOver) {
    loadMovieNum (\"navn.swf\", 1);
}

/ssii.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 11:47 #10
Du skal så lige fjerne hakket i Press og kun nøjes med rollOver - så burde det virke.

Generelt bruger man kun Press når knappen skal holdes nede. Flash kan have problemer med Press og et hurtigt klik, der ville man normalt bruge onRelease.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 14:59 #11
Neeejjj...

Jeg skrev tidligere,:\"..det ikke er noget jeg skal have point for her, da spørgsmålet er noget andet. Du må så selv om du vil give mig nogle i et nyt spørgsmål.\"

I den her kategori findes ingen rigtige eller forkerte svar. Du spørger om folks mening og får den. Jeg fordeler lige pointene videre.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 15:01 #12
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. marts 2001 - 21:32 #13
det er muligt at den er god, men jeg kan ikke se flash5 så jeg finder aldrig ud af det. Og får vel heller aldrig købt udstyr fra dig.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. marts 2001 - 21:41 #14
Jakoba *GGG*

Selvom jeg er Flash 5 mand, vil jeg give dig 100% ret i at det er alt for ensporet at lave ting kun i Flash. Der må og skal findes et alternativ.

/Nikolaj
Avatar billede saubermacher Nybegynder
14. marts 2001 - 13:02 #15
Under hvilket pricip har du delt point ud her?

ikke at jeg harselerer over ikke at få 60 point, men det gør mig sur at blive afvist!! Jeg var dog (næsten) først med en ærlig site vurdering plus et par forslag!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2001 - 15:44 #16
Saubermacher - Jeg fordelte dem selv videre, så det går vel det hele alligevel.
Avatar billede ssii Nybegynder
14. marts 2001 - 16:20 #17
Til nikolajdu.

Er du her altid (Eksperten)?

/ssii
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2001 - 16:22 #18
Yup. Jeg vogter over dette sted som var det mit barn.... *GGGG*
Avatar billede day Nybegynder
14. marts 2001 - 16:28 #19
:-)