Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
19. november 2004 - 20:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan med port 139?

Hej
Kan se at port 139 står åben på min pc.
Hvordan lukker jeg den?
xpprosp2 + norman firewall
Jan
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 21:10 #1
Hvor har du testet?

Prøv her: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. november 2004 - 21:55 #2
Prøv også lige at tjekke dine indstillinger i firewallen. http://www.datasikring.dk/ I alle tilfælde kan du lukke porten med dette lille program  http://www.firewallleaktester.com/wwdc.htm
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
19. november 2004 - 23:56 #3
Hej Takker for svarerne.
Resist .Det er netop dette link jeg har brugt.
Avatar billede resist Nybegynder
20. november 2004 - 00:02 #4
Jeg må indrømme, at jeg ikke kender meget til Norman firewall. Som gratis alternativ kan jeg anbefale Sygate Personal Firewall.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 00:04 #5
Ok men er jo tilfreds med norman og den er med i pakken fra tele2.Det er mere det port der piner mig.Der er den eneste der stå piv open.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. november 2004 - 00:13 #6
Det skal den heller ikke. Den skal lukkes, og hvis du ikke kan gøre det manuelt, så kan du bruge det lille program jeg lagde tidligere. Det giver også en ekstra sikkerhed andre steder
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 00:15 #7
Takker og jeg er i gang med at hitte ud af det.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 00:43 #8
Nu har jeg kørt dette program.Men den er nu stadig open nå jeg tester med https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 Men er jeg sikker nu?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. november 2004 - 01:11 #9
Hvis wwdc siger at den er lukket, så er den lukket. Men det har den måske været hele tiden. Har du en router?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 01:48 #10
Nej køre kun med denne pc og bruger Norman firewall.Men vil stoppe her.
"forevernewbie" du har givet mig de bedste svar.Giv et svar.
Tak til jer begge.
ps.får en hardwarefirewal dlink dfl200 på mandag.Så må der da vøre fred...
godnat
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. november 2004 - 02:02 #11
Jeg tror nu at du er sikker nok, selv uden hardwarefirewallen, men den giver da lidt ekstra sikkerhed. Jeg tror at Shields up måler på noget andet end din egen maskine. Du kan tjekke det, ved at se hvilken ip adresse Shields up måler på. Er den ikke identisk med din egen, så kan du prøve at tjekke den her http://www.ripe.net/perl/whois?searchtext=UNI2-DK&form_type=simple Det kan vise sig at være din ISP der har en firewall. Under alle omstændigheder tror jeg at alle dine porte er lukket
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 02:02 #12
vøre?hmm bedre med være
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. november 2004 - 02:04 #13
*S* Takker for point :)
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 02:05 #14
Selv tak og sov godt
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 22:36 #15
Ja den lever stadig denne tråd.
Har fundet den rigtige måde at lukke port139 på og nu viser scanneren at den er lukket.

Port 137 & 139
Du kan bruke følgende fremgangsmåte for å nekte NetBIOS over TCP/IP. Vær forsiktig når du følger denne beskrivelsen. Den endrer maskinens muligheter for å kommunisere med eldre OSer via SMB-traffik.

1. Klikk Start - Settings, og klikk Network and Dial-up Connection.
2. Høyre-klikk Local Area Connection, og velg Properties.
3. Klikk på Internet Protocol (TCP/IP), og klikk Properties.
4. Klikk Advanced.
5. Klikk på WINS taben, og deretter klikk Disable NetBIOS over TCP/IP, og fjærn valget Enable LMHOSTS Lookup.

Simpelt.............
Fundet på denne side.
http://www.nettsikkerhet.info/html/001_news006_sikkw2k.html

Smid en bemærkning.
Avatar billede ranglen Nybegynder
20. november 2004 - 22:40 #16
Når du har en firewall bør den spærre alt indgående trafik, med mindre andet er konfigureret. Når den så alligevel ikke gør, er der noget galt. Så hvis jeg var dig, ville jeg nok kigge lidt nærmere på firewallen.
Avatar billede resist Nybegynder
20. november 2004 - 22:47 #17
Uden at have prøvet Norman firewall, har jeg dog hørt, at den ikke er særlig effektiv. Også derfor at jeg tidligere i tråden anbefaler Sygate Personal Firewall som gratis alternativ.
Derimod er Norman virusscanner efter sigende rigtig god.