Avatar billede dayoff Nybegynder
19. november 2004 - 15:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Pc genstarter lige pludseligt, ikke blaster

Nogen gange når jeg sidder og bruger min computer, så genstarter den lige pludselig uden nogen advarsel!!! Når den så er startet op igen siger den "Systemet er genoprettet efter en alvolig fejl!! Jeg har taget screen af det se her:

http://www.l33ch.1go.dk/1.bmp
http://www.l33ch.1go.dk/2.bmp
Avatar billede hcma Novice
19. november 2004 - 15:25 #1
det er enten ram eller grafikkortet  (product 256_1)
Avatar billede hcma Novice
19. november 2004 - 15:26 #2
test dine ram med:  http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#check_ram
Opdater driveren til grafikkortet
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 15:28 #3
Start evt. med at slå automatisk genstart fra ved fejl.

Højreklik My Computer -> Properties -> Advanced -> Startup and recovery -> Settings, Fjerne fluebenet i "Automaticly restart"

Næste gang fejlen kommer, vil den ikke genstarte, men komme med nogle fejlkoder.
Post dem herinde.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 15:28 #4
Hvis ikke catbody har ramt rigtig... :-)
Avatar billede dayoff Nybegynder
19. november 2004 - 15:33 #5
Måske grafikortet som er for varmt eller hva ?? Håber ikke lige det er mine ram !!
Avatar billede hcma Novice
19. november 2004 - 15:42 #6
hvis du har flere ram-blokke i, kunne du prøve at tage dem ud skiftevis og se om problemet så stadig er der. Hvis det så viser sig at der er problemer hvis du har en bestemt blok i, er den jo nok defekt.
Avatar billede dayoff Nybegynder
19. november 2004 - 15:44 #7
Har kun en ram blok i !! Men mit grafikkort er clocket lidt ! måske derfor ?
Avatar billede hcma Novice
19. november 2004 - 16:24 #8
tror det er derfor. prøv at stille "uret" tilbage
Avatar billede jurij Nybegynder
21. november 2004 - 00:37 #9
Det er nok dit grafik, slet driverne til grafikkortet og se om den genstarter! Jeg har nemlig det samme problem. Dit grafikkort bliver nok for varmt.
Avatar billede dayoff Nybegynder
01. december 2004 - 10:44 #10
takker for hjælpen, lukker..
Avatar billede hcma Novice
01. december 2004 - 15:46 #11
dayoff >>  fik du løst problemet ? og evt. hvordan ?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 22:24 #12
dayoff >> Nå du nu selv nupper dine point igen, går jeg ud fra at ingen af vores forslag kunne bruges. Men jeg er da også nysgerig for at hører om du fik løst problemet ?
Avatar billede dayoff Nybegynder
08. december 2004 - 14:47 #13
fik selv løst problemet efter at have bikset lidt med det. Takker mange gange for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
08. december 2004 - 14:55 #14
dayoff >>  helt præcist: hvad løste problemet ?
Avatar billede dayoff Nybegynder
08. december 2004 - 16:19 #15
gik ind og pillede ved et eller andet i grafikkorts driveren og siden har den ikke gjordt det. Altså genstartet
Avatar billede hcma Novice
08. december 2004 - 17:17 #16
hvorfor tog du så selv pointene, da den kommentar jeg lagde 19/11-2004 15:26:13 jo var løsningen på problemet (driveren til grafikkort)