Avatar billede Slettet bruger
18. november 2004 - 23:04 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Norton og SP2

På en ny HP Pavillion medfølger Norton Firewall og antivirus i 60 dage. Det konflikter lidt med SP2 efter at den er installeret og jeg beslutter mig for at fjerne al Norton. Nu kan jeg bare ikke tilslutte antivirus i Sikkerhedscenter. Og har dermed kun den firewall fra Sikkerhedscenter og ingen antivirus. Det ka´ blive surt.
Avatar billede heiberg Nybegynder
19. november 2004 - 01:12 #1
Hvis du har fjernet Norton og ikke installeret et andet antivirus-program, har du jo heller ikke noget antivirus kørende.

Der er kun en firewall inkluderet i SP2 - ikke en virusscanner.
Avatar billede boxer Nybegynder
19. november 2004 - 07:07 #2
Det er et lidt irriterende problem, men der er ikke meget at gøre ved det. Men man kan sige at du ikke er gået glip af så meget når det kun er 60 dage gratis virus og firewall du går glip af.
På denne side: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm kan du bl.a. se en liste over gratis virusscannere.
Du bør også overveje en afløser til XP's firewall da den ikke er tilstrækkelig.

Når mit abonnement på Norton udløber, skal jeg med garanti have den pakke der anbefales på ovenstående link. Nemlig Norman + Bitguard. Det er et godt køb til en rigtig god pris.

Husk at deaktivere XP's firewall, hvis du bruger en anden Firewall. 2 Firewalls kan konflikte - måske er det det der er sket for dig?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 11:36 #3
Tak for de fine svar
Skulle XP´s firewall ikke være opdateret med SP2?
Avatar billede heiberg Nybegynder
19. november 2004 - 12:01 #4
Jo, men der lader til at være almindelig enighed om, at den stadig ikke er god nok.
Avatar billede heiberg Nybegynder
19. november 2004 - 12:04 #5
God er til gengæld gratis-versione af Sygate firewall.

Og af virusscannere får både Avast og AVG Antivirus mange gode ord med på vejen. Begge disse to er også gratis.
Avatar billede heiberg Nybegynder
19. november 2004 - 12:05 #6
versione > versionen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 12:11 #7
ale tiders - tak for svarene begge
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 12:12 #8
eller var det sådan jeg skulle acceptere ?
Avatar billede boxer Nybegynder
19. november 2004 - 12:17 #9
Ja du skal acceptere :o) Men det kan du kun gøre med et svar - og vi har kun lagt kommentarer indtil nu.

Hvis du vil give point til os begge, skal du vente med at give point indtil heiberg også har lagt et svar. Så markerer du begge navne og accepterer
Avatar billede heiberg Nybegynder
19. november 2004 - 12:20 #10
Og her er mit svar så. :-)

NB! For det tilfælde at du ikke ved det: Du skal endelig ikke installere BÅDE Avast og AVG, men kun den ene af dem. Ellers konflikter de bare.
Avatar billede heiberg Nybegynder
19. november 2004 - 12:21 #11
Nå, vi prøver igen:
HER er mit svar så. :-D
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 14:10 #12
sådan der ...
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 14:11 #13
begge har forhåbentlig fået point nu ...
Avatar billede boxer Nybegynder
19. november 2004 - 16:35 #14
Ja det har vi :o) Takker