Avatar billede svb Nybegynder
18. november 2004 - 21:55 Der er 8 kommentarer

Vurdering af to sider

Goddag alle eksperter derude, jeg håber på jeres hjælp i vurderingen af to forskellige sider!

Den en er www.i-web.dk, den anden www.i-web.dk/lepave

den sidste kommer op i morgen under lepave.dk

Hvad syntes i om siderne, hvad kan gøres bedre, gerne en masse forslag tak!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
19. november 2004 - 00:44 #1
Lidt konstruktivt kritik på den første side.

Baggrunden er for tydelig i forhold til teksten, som jo er den vigtigste for brugeren.

Hvorfor laver du hjemmesiden så lille? Der er da masser af plads til siden. Det er vel efterhånden de færreste der sidder med en 800x600 skærm.

De små grafikfiler under referencer fylder ALT ALT for meget... I den størrelse skal de ikke fylde mere end højst 5K, og de fylder pt 123K - selv med min 2Mbit download kunne jeg se at den skulle loade lidt ekstra tid.

Afstanden mellem teksten og firkanten teksten er inden i er for snæver efter min mening.

Så - der skal gøres lidt ved den ;o)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
19. november 2004 - 00:47 #2
Lepave ser anderledes bedre ud.

Men igen - billederne fylder ALT for meget.
Logoet LEPAVE er til gengæld komprimeret for hårdt - det ser meget gnidret ud.

Et bedre billede på A La Carte havde ikke været af vejen. Men i det hele taget - FLERE billeder!! Til den type hjemmesider skal det være billederne der sælger produktet og ikke teksten.

Jeres ubestemmelige røde/lyserøde i det mørke, synes jeg er en anelse for ramt ved siden af i forhold til restauranten. Det er naturligvis ok hvis restauranten selv kører med disse farver.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. november 2004 - 00:52 #3
På Lepave siden får jeg to scroll-barer, en for hele siden yderst til højre og en til højre for brød teksten, det er ikke så smart.

Ellers ening med fastwrite.

Testet med Filefox.
Avatar billede kptj Nybegynder
19. november 2004 - 10:56 #4
Hmm i den første side, ser baggrunden flot ud, men så det der I WEB, ser alt for stort og klodset ud, når man kommer ind på siden  tænker man (..Det en nakket side, også har han skrevet sig eget "logo" nede i hjørnet..)
Avatar billede karleister Nybegynder
28. november 2004 - 21:05 #5
Jeg ved det ik helt 100. men det med krak kortet tror jeg ikke er helt lovligt, medmindre du betaler til krak.
Helt enig med Fastwrite!

På Restaurant siden, ja flere stemningsbilleder, og tag højde for at billedernes kvalitet let kan blive første indtryk af restauranten, og synonym med stedet, så ingen fedtet brune billeder!.

Pas på når du skriver menu'en, lige nu er den meget gnidret og vinkortet er nærmest ulæseligt...
Avatar billede beenieman Nybegynder
22. december 2004 - 11:15 #6
Det først site, kan jeg egentlig meget godt lide. Jeg kan godt lide det er enkelt, både i design og navigation. Jeg vil dog give fastwrite ret i at baggrunden måske er lidt for tydelig. Jeg kan til gengæld meget godt lide at den ikke er så stor. Det er ikke et site der skal have en hel masse oplysninger tilsyneladen, og derfor behøver det ikke være større. Jeg syntes at logoet I-Web ikke helt passer i stilen, men måske er det fordi det er lige lovlig stort, prøv at gøre det lidt mindre.
Avatar billede beenieman Nybegynder
22. december 2004 - 11:19 #7
Det andet site Lepave, syntes jeg også er ok. Det er måske lidt kedeligt rent designmæssigt, og det kunne godt friskes lidt op. Jeg syntes til gængæld navigationen er god og det er let og overskueligt at finde det man skal.

Så måske skal den friskes lidt op rent designmæssigt, men ellers ok.
Avatar billede flashers Nybegynder
13. januar 2005 - 09:37 #8
Ikke for noget men har du fået lov til at bruge baggrunds billedet, mener at have set det en del gange