Avatar billede zyxep Nybegynder
18. november 2004 - 19:45 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

mega harddisk problem!!

hey

jeg har et mega problem med min maxtor 160 gb harddisk

jeg havde et problem med min harddisk havde windows xp pro dk sp2 på min comp og så lavede jeg en partition til linux men kunne ikke installere linux på den pga en fejl i min harddisk..

og så ville jeg bruge et program fra maxtor som hedder maxblast til at udnytte alle 160 gb og ikke kun 13x gb..

da jeg udnyttede programmet blev min harddisk på en underlig måde kun 32 gb..

og så torsdag for 1 uge siden brugte jeg det igen og fik min harddisk på 131 gb og jeg partitionerede den og jeg installerede xp på og updateret med sp2 og hele lortet..

jeg slukkede min computer torsdag aften og fredag morgen ville jeg se om jeg kunne bruge den

da den nåede til windows loaden genstartede den computeren hele tiden..

efter skole gik jeg ind i biosen og kiggede på min harddisk og den var kun 32gb så blev jeg bange jeg satte en windows skive i og jeg bootede op på den og så at min harddisk kun var 32 gb.. med 1 partition..

det pisser mig virkelig meget af for det er den eneste harddisk jeg kan bruge til operativ system jeg har en 120 gb maxtor 100% fyldt ud med data og det vil jeg self ik miste..

jeg kan ikke finde fakturen på min harddisk da den er købt på nettet så jeg ved ik hvad jeg kan gøre..

HJÆLP VIL BRUGE MIN COMPUTER!!!!!!!!!!..

p.s.

er ligeglad hvor mange point jeg skal ofre på den.. bare jeg får den til at virke derfor har jeg sat 200 points til..
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
18. november 2004 - 19:52 #1
Jeg ved ikke om det har noget med dit problem at gøre, men jeg kender en der installerede sp2 til xp, hvilket resulterede i at computeren fuckede fuldstændigt op, og han blev nødt til at formatere forfra.
Avatar billede zyxep Nybegynder
18. november 2004 - 19:57 #2
det er ikke det..

inden jeg formaterede havde jeg kørt sp2 i lidt over 1 mdr så vidt jeg husker..

remlig lang tid ;)
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2004 - 20:18 #3
Problemet med, at du kun kan se 32GB, er måske, at XP kun vil acceptere partitioner på max 32GB med fat32 filsystem. Prøv at kigge på linkene herunder :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348

http://www.netexplorer.dk/artikler/microsoft/filsystem/fil-01.shtml
Avatar billede zyxep Nybegynder
18. november 2004 - 20:22 #4
jeg har haft en fat32 på over 32 gb?

min bios siger som sagt at min harddisk er på 32gb... og jeg har den nyeste bios til mit asus p4p800 deluxe motherboard
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2004 - 20:34 #5
Med XP?
Avatar billede zyxep Nybegynder
18. november 2004 - 20:35 #6
ja?

det er jeg da remlig sikker på!!!

uden problemer
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2004 - 20:44 #7
Det burde ikke kunne lade sig gøre, men jeg kan se her, at det er lykkedes for andre. Men måske ligger svaret på dine problemer også i tråden herunder.

"Maxtor anbefaler, at man ikke går over 137 GB barrieren pga. ustabilitet med Windows."

http://www.eksperten.dk/spm/318870
Avatar billede zyxep Nybegynder
18. november 2004 - 20:54 #8
det er ikke det..

min vil ik boote op?
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2004 - 21:00 #9
Havde du den koblet til nettet, medens du installerede XP? Så er der stor sandsynlighed for, at du har fået snavs på den.
Avatar billede zyxep Nybegynder
18. november 2004 - 21:05 #10
jeg havde installeret sp2 på uden inet og så installeret netkortet gået direkte ind og hentet anti viros fra trend micro og scannet fuld stændig intet..

sååå ingen virus eller noget
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2004 - 21:21 #11
Jeg forstod det sådan, at du havde formateret, partitioneret og geninstalleret XP med SP2, men det er måske forkert?

Måske skal du igang med en komplet formatering en gang til :(

Og du har prøvet en autodetect af din HD i BIOS ?
Avatar billede zyxep Nybegynder
18. november 2004 - 21:22 #12
ja den siger kun 32 gb..

noget maxblast 3 har lavet ved min harddisk..
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2004 - 21:44 #13
Hvad siger den om dine partioner i diskhåndtering : Start > Kør > diskmgmt.msc > OK
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2004 - 21:45 #14
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
18. november 2004 - 22:58 #15
Du skal nok bare køre maxblast igen for at få frigivet de andre GB igen.. eller lav en low lvl formatition på den.. men det lyder som om du har fået maxblast til at lave en fat 32 partition ud af den...

Hvad filsystem er der på den lige nu?
Man lav en diskette med maxblast på og kør den igen..
eller prøv spinrite 5 eller 6.. det kan nok lave den hvis maxblast ikke kan...
Avatar billede zyxep Nybegynder
19. november 2004 - 10:32 #16
miller..

som jeg skrev i spm'et så kan den ikke boote windows xp op.. den laoder bare xp og genstarter.. ikk andet
Avatar billede zyxep Nybegynder
19. november 2004 - 10:33 #17
hmm smoelf

har prøvet at følge guiden maxtor har lavet til det.. men det er 2 vidt forskellige ting.. der mangler nogen functioner i den maxblast jeg har end den de viser det med..!!!
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
19. november 2004 - 11:20 #18
og du har hentes deres helt nye eller en af de andre de har lavet?
Avatar billede zyxep Nybegynder
19. november 2004 - 11:53 #19
jeg hentede den de sagde jeg sku hente via diskette .. maxblast 3
Avatar billede zyxep Nybegynder
19. november 2004 - 11:57 #20
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
19. november 2004 - 12:02 #21
Prøv om du ikke kan finde en spidrite på nettet et eller andet sted og så prøv den...

Eller en delpart lige for at se hvad partitioner der er på den.. denpart skal bare smides ud på en bootdisk så i dos skriver du delpart så køre det.. det er dog kun til at slette partitioner med.. men kan slette ALLE slags... hvis den skulle have lave en den ikke selv kan finde mere..
Avatar billede zyxep Nybegynder
19. november 2004 - 12:05 #22
hmmm kan du give links?

hmm der er jo ik dos på min comp? :D
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
19. november 2004 - 12:05 #23
Ellers hent en UB-CD hvis du altså har mulighed for at brænde den ud...
http://www.ultimatebootcd.com/

der er 6 forskelling maxtor tools på den..
Avatar billede zyxep Nybegynder
19. november 2004 - 12:06 #24
hmm har ikke brænder på min lillebrors computer kun i min egen :(
Avatar billede l3kris Nybegynder
19. november 2004 - 13:10 #25
den brænder må vel kunne flyttes midlertidigt?
Avatar billede zyxep Nybegynder
19. november 2004 - 13:12 #26
jeg tror jeg har løst det..

brugte maxblast og fandt noget size på harddisk og sådan så satte jeg LBA'en til max'en og så var den 163 gb :D
Avatar billede c-r Nybegynder
19. november 2004 - 14:41 #27
Ærgeligt, at man ikke kan uddrage en egentlig løsning til problemet - for det var jo ikke bare, at Maxblast ikke blev brugt ordentligt.

Jeg har oplevet samme situation(Maxtor HD viser 32Mb) når HDen har skiftet imellem Fat32 og NTFS systemerne og der så er benyttet Maxblast til at løse det.
Den eneste løsning var, at low level formatere den og vælge ét system(f.eks. NTFS der er det langt sikreste datasikkerhedsmæssigt) og undgå at skifte.

Jeg fandt aldrig ud af hvad der egentlig var årsagen....
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
21. november 2004 - 19:28 #28
Godt der er kommet styr på den igen så....