Avatar billede narrr Nybegynder
18. november 2004 - 19:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

outp i dev-cpp

Hejsa.

I Visual C++ har jeg funktionen _outp i <conio.h>, og den er jo rigtig dejlig hvis man fx skal snakke med parallelporten.

Hvis man så bruger Dev-Cpp, hvad hedder funktionen så? Og hvis Dev-Cpp ikke har den, hvilken DLL ligger den så i?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. november 2004 - 20:42 #1
Med Visual C++ følger source koden til _outp funktionen, den er skrevet i ASM, man kunne "oversætte" den til GCC-ASM, den er ganske simpel.

Men ellers ville jeg bruge CreateFile til at åbne porten og ReadFile/WriteFile til at læse/skrive:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/fileio/base/createfile.asp
Avatar billede narrr Nybegynder
18. november 2004 - 22:13 #2
og hvor siger du jeg kan finde den kode? Det lyder præcis som det jeg har brug for.
Avatar billede narrr Nybegynder
18. november 2004 - 22:21 #3
Ah, jeg fandt den. Tak skal du have.
Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 16:25 #4
Lukker.
Avatar billede narrr Nybegynder
13. august 2005 - 16:25 #5
(bertel vil som regel ikke have point)