Avatar billede boocken Nybegynder
18. november 2004 - 18:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installering af Dappix!?

Dappix....
Jeg har prøvet finde ud af, hvordan man downloader og installerer den danske udgave af Knoppix - DAPPIX! da jeg overvejer det med Linux..

  jeg har kigget på forskellige tutorials på nettet, men jeg synes ikke de fortæller hvordan man skal gøre det, og de fleste skriver kun hvordan man instalerer det på sin HDD istedet for at boote fra CD-ROM, og ikke hvordan man gør begynder fra starten?

hvad skal man præcist begynde med,, og gøre for at instalere dappix? - og så bagefter, hvodan man installerer det på sin HDD

- på forhånd mange tak! Boocken
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2004 - 19:11 #1
Du skal blot brænde CD-en - jeg tror den kommer som en ISO-fil.
Og så booter du fra CD-en, ingen installation.

Vil du installeret på din HD skal du vist have en tom partition, eller en ny
HD, eller en du vil slette ;)  Og så finder du et script eller program på
CD-en der hedder hdx-install (jeg husker ikke hvor det ligger)
Avatar billede boocken Nybegynder
18. november 2004 - 20:33 #2
Jeg har prøvet at downloade en ISO fil der hed:

699 MB: KNOPPIX_V3.6-2004-10-31-DA.iso
som jeg fandt på adressen:

http://tyge.sslug.dk/knoppix/

den har jeg brændt ned på en CD-ROM, og booted computeren op fra cd-rom, men så kom jeg bare ind i på min Windows XP som normalt!?
indtil videre vil jeg bare gerne prøve at se Dappix, også bare fra cd-rom drevet, men det dur ik.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2004 - 20:41 #3
Enten booter du ikke fra CD-en
eller også har du ikke brændt den som ISO
Avatar billede boocken Nybegynder
25. november 2004 - 21:06 #4
jeg har brændt den som ISO, og booter også fra cd-rom (har kun et) men der sker stadig ik noget. Den starter op som normalt med windows xp?
Avatar billede boocken Nybegynder
28. november 2004 - 23:17 #5
Jeg skal måske omformulere mit spørgsmål, eller lave et nyt
                :( intet tilfredstillende svar ):