Avatar billede uffesteenberg Novice
18. november 2004 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Servicepack 1 og/eller 2?

Nå, man må vel hellere se at få installeret Microsofts Servicepacks... især fordi jeg gerne vil køre USB2

Men... skal jeg først installere 1'eren og så 2'eren eller kan jeg bare nøjes med den nyeste (2'eren)? Er de tidligere rettelser osv. fra 1'eren med i 2'eren???
Avatar billede googolplex Novice
18. november 2004 - 14:46 #1
Nej, 1 er med i 2.
Avatar billede googolplex Novice
18. november 2004 - 14:48 #2
Så jo, rettelserne fra 1 er med i 2 :)

Så du behøver ikke installere 1 først!
Avatar billede koehler Nybegynder
18. november 2004 - 14:49 #3
nemlig, bare smid sp2 ind, så skulle den være "sikker"
Avatar billede tubber Juniormester
18. november 2004 - 15:35 #4
Jeg installer nu godt nok ALTID alle servicepacks.....
Grunden til det er at der kan være ting der skal opdatres/Intsalleres mellem de 2 servicepacks.....

Har oplevet det en gang med NT4 WS og IIS, der skulle SP3 ind først så IIS så SP4 så hotfix til IIS og så SP6........
Vil dog sige jeg har ikke oplevet der er sådan i XP endnu, men det kan forekomme....

Men som hovedregl er det korekt med det googolplex og koehler skriver.....

/Tubber
Avatar billede heiberg Nybegynder
18. november 2004 - 16:51 #5
Ja, googolplex har sådan set ret, men sagen er, at SP2 er meget følsom over for spyware o. lign.

Hvis du har kørt uden servicepacks, har du sikkert godt med skidt på computeren - og så er det en MEGET dårlig idé at installere SP2 først.

Jeg vil derfor stærkt anbefale, at du installerer SP1 og får computeren renset - og så først derefter installerer SP2.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. november 2004 - 16:56 #6
Jeg har selv lige installeret SP2 uden nævneværdige problemer.
Men tjek lige dette link inden:
http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/sp2_whattoknow.mspx

Microsoft anbefaler iøvrigt at du opdaterer Pc'en med alle opdateringer med høj prioritet først - dette gælder også SP1