Avatar billede spit Nybegynder
18. november 2004 - 08:59 Der er 5 kommentarer

Test af hjemmebygget PC

Hej Findes der et samlet testprogram som man kan køre på en PC for at se om der er skjulte fejl.
Har hørt at PC fabrikanterne tester deres produkter inden salg. Derfor må der vel findes et testprogram der kører hele PC'en igennem
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. november 2004 - 09:51 #1
http://www.sisoftware.net/
Eller der omkring ?
Avatar billede che0ps Nybegynder
18. november 2004 - 10:20 #2
hvis du har installeret alle dine drivere og opdateret alt ville jeg gøre en 3DMark 01 og 03 på den og se efter fejl og andet, og bag efter så køre en burn in test på din cpu og hdd, mener hot cpu tester kan gøre det. og der er os nogle i sisoftware's program der kan. men den er ik spicielt grundig..
Avatar billede phillips Nybegynder
19. november 2004 - 12:24 #3
Prøv at køre Torture Test via Prime95. Hvis den klarer en halv time, så har du dig en virkelig stabil computer.
Avatar billede c-r Nybegynder
19. november 2004 - 15:18 #4
Det ser ud til at du er uden efter Burn-in programmer - altså programmer som producenterne bruger til at tester computeren godt og grundigt igennem.

Men hvad med at kigge på PCMark2002 eller PCMark 2004. De tester hele din computer igennem og angiver resultat og en score. Med den score kan du sammenligne din computer med andres.
Det er nok mere interessant end at slide på din computerdele(Burn-in tests) da din computer i realiteten er sammensat at produkter som du har købt hver for sig.

3DMark er et program til at teste grafikkort-ydelse med.
Avatar billede c-r Nybegynder
19. november 2004 - 15:22 #5
Alt om Data skriver:

PCMark2002
Benchmarkprogrammet her tester hele computerens system. Du får tal for ydelsen fra CPU, RAM og harddisk. Mere spændende er det nok, at du umiddelbart kan bruge testresultaterne fra din egen computer, og sammenligne dem med de resultater vi får i bladet, for PCMark2002 er nemlig et af de Benchmarkprogrammer vi bruger når vi tester.

PCMark04
Vi anvender stort set benchmarkprogrammer fra FutureMark i hver eneste test vi udfører i Alt om DATA.
PCMark04 er efterfølgeren til det populære PCMark 2002, og er nu kommet i en nyere version, nemlig 1.1.0.
Programmet giver dig indblik i din computers ydeevne, så som ram, harddisk og processorhastigheder.
Bruger du dette testprogram, vil du ofte kunne sammenligne direkte med de resultater vi opnår i bladet.