Avatar billede olai Juniormester
15. november 2004 - 23:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

2 putere på net

Hej Eksperter.

Jeg har 2 computere som jeg gerne vil have online på en gang.

Jeg har Tele2adsl med SpeedStream 5100 modem
.
LevelOne FHU-2105TXD 5 ports, Dual speed HUB
(http://partsdata.de/database/descr_artikel/N-510155/N-510155.html)

Computer 1&2, Windows XP Home

Problemet er bare at det kun er den ene der vil online....
Det er ikke lykkedes at få begge online på en gang. Kabler og netværkskort er nye.

Hvis jeg trykker egenskab for LAN forb. kører det fint på den ene men på den anden sendes pakker, men modtages ej.
Mvh
Olai
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2004 - 23:40 #1
Har du adgang til 2 IP adresser fra Tele2ADSL ?

Så vist jeg husker har du kun 1, enten skal du tilkøbe 1 mere eller købe en router som er bindeledet mellem dig og Tele2ADSL. En router fordeler forbindelsen mellem jer !
Avatar billede olai Juniormester
15. november 2004 - 23:50 #2
Du siger noget!!!!!!!!!! Jeg har kun 1 IP..... *DOH*
Jeg har en gammel Cisco Router som jeg brugte til min Cybercity forbindelse.... Gad vide om den vil kunne bruges ? (Cisco 677)
Avatar billede speedytech Nybegynder
15. november 2004 - 23:57 #3
Det kan højst sandsynlig godt. Bare smid den til, og indtast ip oplysninger på den, og benyt dig af den indbygget DHCP Server som er i routeren
Avatar billede olai Juniormester
15. november 2004 - 23:57 #4
Kan jeg indsætte min router mellem Speedstream og HUB´en... ????
Altså MODEM>ROUTER>HUB<2 PC
Avatar billede olai Juniormester
15. november 2004 - 23:58 #5
speedy> indtast ip ?? Uha det bliver indviklet så, men det finder jeg nok også ud af.. Vender tilbage når jeg kommer så langt.
Avatar billede speedytech Nybegynder
15. november 2004 - 23:58 #6
Yeps - ingen problem.
Avatar billede olai Juniormester
16. november 2004 - 00:10 #7
skal jeg undlade speedstream modem og sætte router til i stedet for ?
Avatar billede speedytech Nybegynder
16. november 2004 - 00:15 #8
Nej, for du skal have et modem for at komme på nettet
en router for at lave en NAT , samt DHCP Server
en hub/switch for at lave et netværk, hvis der ikke er nok i routeren.
Avatar billede olai Juniormester
16. november 2004 - 00:16 #9
Men så har jeg et problem, jeg skal fra Modem over i Router.
MEN indgangen i Router er IKKE et Ethernet stik... Kun udgangen...
Avatar billede olai Juniormester
16. november 2004 - 00:17 #10
der er et Wall stik på routeren, og det er jo nærmest et telefonstik
Avatar billede speedytech Nybegynder
16. november 2004 - 02:40 #11
Jeg var lige sikker på en overgang at det var et normalt stik som sad i den router.. Nu er jeg ikke lige så sikker på at det kan lade sig gøre med den router. Jeg var lige inde på cybercitys hjemmeside og se hvad det var for en router - da jeg mente at det var en ligesom en af mine kammeraters.

Men jeg fat også lige en manual til den
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modems/ps296/products_installation_guide_chapter09186a008007ddb6.html
Har du ikke stadigvæk kablerne til den ? For jeg tror måske stadigvæk at det kan lade sig gøre.
Jeg tror altså at hvis du piller din modem fra, og bruger den her som modem, samt router - det ser sådan ud på tegningen.
Avatar billede henke Nybegynder
16. november 2004 - 10:49 #12
har du løst dit problem?
Avatar billede olai Juniormester
27. maj 2005 - 07:58 #13
ja, jeg fik en ekstra IP, men hvem søren har nu fortjent points......?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2005 - 23:40 #14
Det er dig der bestemmer hvem der skal have point !

Du beder bare pænt personen om at ligge et svar !
Avatar billede speedytech Nybegynder
28. maj 2005 - 16:53 #15
jeg smider lige et svar