Avatar billede finjoe Nybegynder
15. november 2004 - 16:41 Der er 4 kommentarer

SP2 problemer efter installation af SP2

Jeg har fået 2 problemer efter installation af SP2:
- min PC kan ikke finde nogle af de enheder, der tilsluttes mine USB porte (kamera, Motorola modem f. eks.)
- I Outlook arbejder "Windows Installer" meget ofte og "fryser" min PC i flere minutter.
Er der nogen der kan hjælpe med løsninger?
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2004 - 17:46 #1
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering, check om du har nogle gule udråbstegn ud for nogle af enhederne.
Hvis du har det, så er det højst sansynligt fordi driverne skal opdateres.
Hvis der er udråbstegn ved f.eks usb controllere, så skal dit chipset opdateres.

Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

En anden ting kan være, at du har spyware på computeren:
Snavs/spyware på pc`en:Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2004 - 12:10 #2
Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede dennisnielsen Nybegynder
24. november 2004 - 19:41 #3
Problemet med windows installer møder jeg efter inst. af SP2 ca hver 5 gang min outlook starter op så skulle dit spørgsmål blive besvaret er vi 2 der er glade
Avatar billede finjoe Nybegynder
28. november 2004 - 22:40 #4
Hej!
Nej, det har ikke løst mine problemer, men jeg har da fået fjernet noget snavs.
mvh finjoe