Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 14:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Reperation af WinXP Home fra CDrom

Hej igen!

Jeg har lidt problmer med at reperere min XP Home, da jeg trykker "R" og vælger "C:\WINDOWS" indtaster admin koden skriver PCen bare: "C:\WiNDOWS" hvad er det så her meningen at jeg skal gøre for at benytte GENOPRETTELSESKONSOLLEN?

Mvh. Chr
Avatar billede kalp Novice
13. november 2004 - 14:24 #1
har du prøvet slet ikke at skrive noget eller er du tvunget? hvad med din windows key?
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 14:26 #2
Har fået løst kode problemet! - Men når du kommer videre skriver den bare:

C:\WINDOWS - Hvilken kommando skal jeg evt. bruge her så?

Der er ikke rigtig så mange muligheder tilbage?
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2004 - 14:28 #3
http://www.eksperten.dk/spm/560942 ? her bliver der jo svaret også !!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2004 - 14:30 #4
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;dk;Q315341

Du er i gendannelseskonsollen - der kan du ikke lave en repair.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2004 - 14:31 #5
Du skal bruge er vist dette: Hvis du vil geninstallere Windows XP ved at starte computeren fra Windows XP-cd'en, skal du følge disse trin: 1. Indsæt Windows XP-cd'en i computerens cd- eller dvd-drev, og genstart derefter computeren.
2. Når meddelelsen "Tryk på en tast for at starte fra cd" vises på skærmen, skal du trykke på en tast for at starte computeren fra Windows XP-cd'en.

Bemærk! Computeren skal være konfigureret til at starte fra cd- eller dvd-drevet. Yderligere oplysninger om, hvordan du konfigurerer computeren til at starte fra cd- eller dvd-drevet, finder du i dokumentationen til computeren eller ved at kontakte computerproducenten.
3. Du får vist følgende meddelelse på skærmbilledet Velkommen til installationsprogrammet:
Denne del af installationsprogrammet forbereder Microsoft Windows XP til at køre på din computer:

Hvis du vil installere Windows XP nu, skal du trykke på ENTER.

Hvis du vil reparere en Windows XP-installation ved hjælp af genoprettelseskonsollen, skal du trykke på R.

Hvis du vil afbryde installationsprogrammet uden at installere Windows XP, skal du trykke på F3.
Tryk på ENTER for at installere Windows XP.
4. Tryk på F8 for at acceptere licensaftalen på skærmbilledet Windows XP Licensaftale.
5. Sørg for, at den aktuelle installation af Windows XP er markeret i boksen, og tryk derefter på R for at reparere Windows XP.
6. Følg vejledningen på skærmen for at geninstallere Windows XP. Når du har repareret Windows XP, skal du måske aktivere Windows XP igen.
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2004 - 14:35 #6
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 14:38 #7
Jeg er i fuld gang med det som beskrives af Microsoft her...
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;dk;Q315341
- Håber det hjælper... Ellers vender jeg lige tilbage, men så vil jeg jo nok være tvunget til at installere XP på ny eller hvilke muligheder har jeg tilbage?
Avatar billede kalp Novice
13. november 2004 - 14:45 #8
det burde kunne lykkes at reperere dit xp
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 15:35 #9
Hej igen!

Nu har jeg kørt en reperation, sådan som I har beskrevet ovenfor. Det har dog imidlertid ikke løst problemet, da den stadig ikke kører ordentligt! Det er ikke muligt rigtigt at gøre noget når den er startet op i normal tilstand
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 15:42 #10
Jeg har besluttet mig for at jeg vil bare vil installere XP igen - så må jeg installere de programmer jeg bruger, mine mails og alt andet er sikkerhedskopieret. Hvordan installere jeg letterst windows XP Home igen? Uden at oprette en ny partition eller noget...

Jeg vil bare have WinXp installeret helt som da jeg købte PCen
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 15:47 #11
Da det er en medion PC, har den sådan noget systemgendannelse - det prøver jeg lige at kører først! - Ser hvad det dur til... Så installere de nemlig alle drivere osv!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2004 - 16:05 #12
beanworld> "Hej igen!

Nu har jeg kørt en reperation, sådan som I har beskrevet ovenfor"

Jeg smider et svar da det var korrekt - uanset om du har andre problemer :)
Avatar billede kalp Novice
13. november 2004 - 17:59 #13
det er vel stadig samme spørgsmål... problemer med at windows ikke gider starte ordenligt op..

beanworld... din pc vil være PRÆCIS som da du fik den hvis du bruger den cd... hvis du selvfølgelig formattere også
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. november 2004 - 20:58 #14
kalp> nej - læs hvad han spørger om hjælp til - denne sætning siger det han ikke lige kan hitte ud af "Jeg har lidt problmer med at reperere min XP Home, da jeg trykker "R" og vælger "C:\WINDOWS" indtaster admin koden skriver PCen bare: "C:\WiNDOWS" hvad er det så her meningen at jeg skal gøre for at benytte GENOPRETTELSESKONSOLLEN?"

At han ikke kan starte pc´en skriver han intet om - KUN at han ikke kan finde ud af at lave en repair.