Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 12:45 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Norton2003Pro prob. da installationen blev afbrugt!

Hej Eksterter

Jeg har et lille/større problem. Håber der er nogle som kan hjælpe mig. Jeg har min Bærbare PC hvor jeg har WinXP Home installeret, med SP2 alle opdateringer osv. Jeg ville installere Norton Antivirus 2003, men installatinen frøs på et tidspunkt og jeg var nødtaget til at genstarte. Herefter har PCen ikke kunne opstarte windows korrekt. Jeg har været nødsaget til at starte den i fejlsikret tilstand.

Jeg ønsker at kunne starte PCen normalt igen, men hvad skal jeg gøre for jeg kan ikke fjerne norton fra fejlsikret tilstand - og jeg kan ikke få windows opstartet i "normal" hvorfra det fx ville være muligt at sætte PCen tilbage til en genoprettelses-punkt eller fjerne norton helt.

Hvilke muligheder har jeg?

På forhånd tak!
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2004 - 13:38 #2
Kan du ikke starte i Fejlsikret og vælge "sidste kendte konfiguration hvor sytemet virkede"
Eller prøv fejlsikret og se om du kan lave en Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse
Avatar billede kalp Novice
13. november 2004 - 13:42 #3
hvis du kan få downloadet, indstalleret og kørt dette program burde du kunne få fjernet Norton helt

http://software-files.download.com/software/10276545/10143715/3/uruninst39.exe?lop=link&ptype=3002&ontid=2096&siteId=4
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 13:50 #4
Jeg kan ikke bruge systemgendannelse da denne er deaktiveret og KUN kan aktiveres ved normal opstart.

Vil prøve at fjerne norton helt via KALP's program - det var ikke miligt at benytte milter's program - da man her skulle være logget ind "normal"
Avatar billede kalp Novice
13. november 2004 - 13:52 #5
okay det simpelt at bruge.. fin norton exe filen og smid den ind i programmet.. så fjerner den alt der har med det at gøre
Avatar billede kalp Novice
13. november 2004 - 13:54 #6
husk at genstarte bagefter og se om det hjalp..

hvis ikke så kan du prøve at lave en windows repair ved hjælp af din windows cdrom.
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 13:54 #7
Jeg er lige gået igang med at lave en repair fra CDen - så må vi se om det virker til at starte med
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 14:14 #8
Har lige lidt problemer her! - under reperation af win xp, kommer der frem at jeg skal skrive et adminstator password - og der er intet på min XP! - Men lader jeg feltet stå hen uden noget i, skriver installationen bare: C:\WINDOWS (som om at jeg annulere)

Er det en anden kode winXP Home edition spørger efter?
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2004 - 14:20 #9
Info til Fejlsikret tilstand:
Selvfølgelig kan man komme i sys.gendannelse i fejlsikret og tillige i tilføj/fjern programmer og lave ændringet i Fejlsikret, men hvis du ikke får den mulighed, ja så er der noget andet galt.
Fejlsikriret tilstand er jo for at fejlsøge og ændre tingene så der kan laves en Normal opstart efterfølgende :)
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 14:24 #10
Det er ikke muligt selv når jeg er logget ind som admin at fjerne Norton... Det er heller ej muligt at aktivere systemgenoprettelse
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2004 - 14:26 #11
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice
  cdrom.
  Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
    det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 14:28 #12
Haderslev: Jeg prøver lige det du siger, for at benyttet mig af det første tilbud og konsol reperation - hvilket jeg ikke forstår så meget af...

Se evt. denne: http://eksperten.dk/spm/560975

Mvh. Chr
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2004 - 14:30 #13
http://www.eksperten.dk/spm/560975 ja, men det bliver da mere og mere forvirende med 2 spg. kørende !
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 14:30 #14
Beklager forvirringen HADERSLEV... men så det som to problemer derfor oprettede jeg en ny tråd
Avatar billede beanworld Nybegynder
13. november 2004 - 21:06 #15
kalp og haderslev kom med nogle svar, og der vil vandre lidt point ind på jeres konti. Jeg fik løst problemet ved at installere windows via min recovery CD.. Men tak for hjælpen!
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2004 - 21:13 #16
:=)
Avatar billede beanworld Nybegynder
14. november 2004 - 22:34 #17
KALP: kom med et svar og du vil modtage halvdelen af de udlodede point...
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 00:10 #18
takker: )