Avatar billede trax Nybegynder
12. november 2004 - 10:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ram

Hej

Jeg har købt noget ram til min computer af mærket Kingston, Det er DDR Ram PC2100, og blokken er magen til den der sidder i min maskine nu..

Da jeg får pakken med posten, pakker jeg den ud, sætter den i min maskine, og computeren vil ikke starte op.. jeg tager begge blokke ud, isætter kun den nye, resultatet er det samme.. isætter min gamle blok igen, og computeren virker!

Det tyder vel på at den nye ramblok er defekt? eller er der andre ting jeg bør prøve?

Jeg har testet den i en anden computer, men 100% samme resultat!

Blokken er købt brugt på QXL auktion, plejer der ikke at ske noget ved, nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre? synes da ikke det er fair at betale 400,- for et produkt der er defekt?
Avatar billede rossonero Nybegynder
12. november 2004 - 11:00 #1
Har du prøvet at starte med det ny modul i begge sokler - det kunne evt. være den ene ram sokkel som har et problem.
At købe brugt Ram er jo altid lidt af et sats ..
Avatar billede kreinoee Nybegynder
12. november 2004 - 11:00 #2
Kender ikke reglerne, så jeg ved ikke hvordan du er stillet. Kan dog oplyse at det ikke er usædvanlig at RAM ikke virker, det er en af de nemmest beskadelige dele i en computer. i øvrigt også en af de ting der oftes er defekt fra ny af.
Avatar billede trax Nybegynder
12. november 2004 - 11:06 #3
Jeg har prøvet at sætte den i alle 3 sokler på begge computer..

Men han har åbentbart ikke testet rammet inden afsendelse, den var også lidt primitivt pakket ind, i den orginale platickasse, og så i en prøvekuvert.. jeg ville aldrig sende ram i andet end en lille kasse med nogen skumgummi eller lign.

Men at sælge en defekt vare er vel det samme som bedrageri?
Avatar billede rossonero Nybegynder
12. november 2004 - 11:08 #4
Ja - men så er det jo om det er "ond" eller "god" tro. Nu kan han så omvendt sige, at DU har ødelagt det, da det virkede da han sendte det afsted - og derfor vil han ikke tage det tilbage ....
Avatar billede trax Nybegynder
20. april 2008 - 19:18 #5
...