Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 11:30 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kan ik starte min comp ?

Hej.

Jeg har et Asus A7V133 bundkort.
Jeg har ikke kunnet huske mit BIOS password, så jeg måtte ned og kortslutte de to lodde ø´er på bundkort for at "clear cmos"

Jeg prøver at starte min computer op igen, men så 5 sek ca. efter jeg har trykket på power knappen, så kommer der et dyyyyt, og så slukker computeren igen.

Jeg kan altså overhovedet ikke fået et skærmbillede frem eller komme i BIOS.

Hvad er galt ?

Please :D help me

På forhånd tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 11:44 #1
Prøv først at tage batteriet ud, koble 220V fra, vent 1 minuts tid og så resette CMOS. derefter batteriet i igen, og 220V til igen, og start den.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 11:47 #2
okay. hvor lang tid skal man kortslutte de 2 lodninger på bundkortet ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 11:53 #3
Det hjalp ikke dragonknights ;-(
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
11. november 2004 - 11:55 #4
Hej.
Nu kan jeg ikke se dit mb, men normalt plejer Asus at lave en jumper til at clear cmos.
Da det er meget nemt at ramme noget forkert, hvis man skal gøre det på andre måder.

Jeg syntes ikke det lyder godt, og kan ikke give dig et bedre forslag end dragonknight. Men for fremtiden kan jeg kun anbefale at tage batteriet ud i stedet for at begynde at rode med lodde øer... Det er meget sikkere!
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 11:58 #5
Er der overhovedet ingen reaktion fra skærmen, blinkende cursor eller "no signal" ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. november 2004 - 11:58 #6
håber ik du har gjort det mens der var strøm på, det er vist ikke sundt.
pil batteri ud, og jeg tror at den clrtc jumper lige ved siden af er til at resette bios. lad den stå i ½ -1 time og prøv så igen forfra
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. november 2004 - 12:02 #7
grunden til at der nogle gange skal gå lidt længere tid gætter jeg er at der jo er mange kondensatorer på et bundkort, og at de gerne skal aflade helt, men er ik sikker
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 12:10 #8
De 5 sek. den kører, kan du da høre diskene og fans spinde op ? ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 12:13 #9
det kan jeg ik huske. finder ud af det lige om lidt. så skriver jeg det. jeg har taget 220v stikket fra, batteriet ud og flytte en jumper som sikkert også er til at resete med.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 12:14 #10
harddiskene starter op, og så mens den laver det der duuut, så lyder den røde LED. Harddisk LED.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 12:16 #11
og så slukker den bare..
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 12:27 #12
og ja dragonknight både diskene og fans spinder op. alt virker, bortset fra at den laver det der "duuuuuuut" og så slukker den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 14:17 #13
Der hvor du resetter skal der stå CLRTC ud for pindene på bundkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 14:18 #14
Er der ingen reaktion fra skærmen (se tidligere indlæg)? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 14:20 #15
Reset står omtalt på side 59 i manualen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 14:21 #16
Når du har resat, så skal du holde DEL knappen nede når du starter den igen !
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 16:07 #17
nemlig.. det er lige hvad jeg har gjort.

Man kan vel ik beskadige bundkort eller andet ved den slags handling ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. november 2004 - 16:09 #18
ved at kortslutte mens der er strøm på mobo?? jo vist desværre, det er ikke meningen at man skal kortslutte lodninger på mobo. men på den anden side er de fleste boards rimelig roubuste, så v ik
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. november 2004 - 16:24 #19
computeren var ikke tændt, men 220v stikket var i.
Mener første gang jeg kortsluttede de 2 lodde ø´er, så startede computeren selv op..
Avatar billede stanleydk Nybegynder
12. november 2004 - 07:18 #20
sidder stadig med problemet :(
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. november 2004 - 08:27 #21
hvad sker der hvis du kun har 1 ramblok i og 1 grafikkort og intet andet (tag CD og harddisk fra, men lad floppydrev sidde i. alle andre kort og extra ramblokke skal ud.
har du evt mulighed for at tjekke strømforsyning i en anden comp
Avatar billede stanleydk Nybegynder
12. november 2004 - 13:16 #22
jeg kan godt prøve at gøre det "nemt" for computeren, men det har jo virket fint inden jeg begynde at resete..
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2004 - 15:18 #23
For 3. gang, kommer der ingen reaktion fra skærmen, blinkende cursor "no signal" eller andet ? ? ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
13. november 2004 - 09:57 #24
nej. ingen reaktion fra skærmen, andet end at den lyser grønt, men går i standby med det samme..
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. november 2004 - 00:26 #25
Tænker ! !
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2004 - 21:58 #26
Jeg er bange for at et eller andet er brændt af, så der er kun den trælse vej. Pørv som mrmox2 skriver, en minimal opsætning. hvis det ikke virker.
Prøv en anden PSU, og hvis det ikke virker.
Prøv med andet RAM, og hvis det ikke virker.
Prøv med at andet grafikkort gerne PCI, og hvis det ikke virker.
Prøv din CPU i en anden PC, og hvis det ikke virker.
Køb et nyt bundkort.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
18. november 2004 - 07:33 #27
det var bundkortet der var brændt af :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2004 - 10:56 #28
Surt ! !
Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. november 2004 - 22:30 #29
ja. det var sku surt. ØV, men okay.. nu har jeg så et bedre bundkort som supporterer mere ram og større processor.. det er jo ik dårligt.

Jeg takker for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. november 2004 - 09:36 #30
Anytime !