Avatar billede kims2 Nybegynder
10. november 2004 - 21:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at hente plugins til firefox

Når jeg trykker på "install missing plugins" i firefox kommer plugin finder service godt nok frem, og den skriver "firefox is now checking for available plugins" men den kommer ikke videre derfra. Jeg har prøvet at lade den stå hele natten, men det er det samme om morgenen. Det er Firefox 1.0 jeg lige har installeret.

Har desuden også et problem med at min "tilbage" knap på musen ikke virker i firefox, hvad kan det være?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh

Kim S
Avatar billede skovenborg Nybegynder
10. november 2004 - 23:12 #1
hvad er det for nogle plugins?
Firefox (og mozilla-browsere generelt) har lidt problemmer med de der plugins, hvor man tit er bedre tjent med at installere dem manuelt.
Avatar billede jensgram Nybegynder
11. november 2004 - 19:19 #2
Arh - hvad skal man gøre uden Adblock? Er der nogen der ved hvordan det installeres til 1.0? Sorry for spam, men det er kritisk med så mange reklamer ;)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2004 - 00:14 #3
virker fint her :-S Men jeg kan se på extension-siden at andre vist også har problemmer.
Et løst bud: Check lige app.extensions.version og app.version - har dem selv sat til 1.0 (men ved ikke lige om det har noget med det at gøre)
Avatar billede jensgram Nybegynder
12. november 2004 - 09:55 #4
Damn - de står begge til 1.0 :(
Avatar billede jensgram Nybegynder
12. november 2004 - 09:57 #5
JAAAA - slog min firewall fra, hentede AdBlock igen og genstartede FF. Nu virker det - undskyld for spam, kims2...
Avatar billede kims2 Nybegynder
12. november 2004 - 18:31 #6
Det virker også pludselig fint det hele nu her. måske bare overbelastet den anden dag
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2004 - 18:59 #7
ja, hvis det var den 9/11 du prøvede er det ikke så mærkeligt. Mozillas servere var temmelig belastede den dag (ikke så mærkeligt når over 1mio. skulle hente den nye firefox-browser ;-)
Avatar billede kims2 Nybegynder
12. november 2004 - 19:04 #8
hvad med det med musen. nogen der ved hvad jeg kan gøre der
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2004 - 21:26 #9
hvad er det for en tilbage-knap du har? Det er muligt firefox bruger den til noget andet - jeg har den miderste knap som tilbage-knap og det virker fint.
Avatar billede kims2 Nybegynder
12. november 2004 - 23:35 #10
Jeg har en Logitech mx1000 og det er den "pil tilbage" knap der sidder på siden. Virker fint i IE
Avatar billede skovenborg Nybegynder
13. november 2004 - 00:30 #11
Tja, et gæt kunne være at den slags knapper bare ikke påvirker Firefox ligesom den gør i IE. Husk på at IE er en meget integreret del af Windows, så mange af de ting du generelt kan i Windows kan du også i IE. Firefox er dog ikke en så integreret del af systemmet, nok bla. pga. den bliver lavet til flere systemmer. De mere specielle ting vil derfor sandsynligvis ikke virke i Firefox.
Nu skal jeg selvfølgelig passe på hvad jeg siger, for jeg kender ikke umiddelbart til pil-tilbage-knappen, men det er et gæt. Men hvis du gerne vil bruge musen til at gå tilbage med, så kan du bruge Shift+Scroll ned. Ellers må du ud på nettet og søge efter problemmet og måske skrive en bug-report til Mozilla omkring problemmet.
Avatar billede trilleribs Nybegynder
10. december 2004 - 15:43 #12
XP's egen genvejstast: Alt+venstrepil. Virker også i Firefox.
Avatar billede kims2 Nybegynder
17. april 2005 - 20:35 #13
lukker