Avatar billede stan_the_man Nybegynder
10. november 2004 - 14:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OS X kan ikke bruge @ i Office-programmer via terminalserver

Hej der!

Jeg er ingen ørn til Mac, så jeg skal lige høre, om følgende er et kendt problem, og om det er relateret til Mac:

Setup:
OS X klienterne kobler op på en Windows Server 2003 Terminal Server vha. Remote Desktop Connection Client 1.0.

Problem:
I Office 2003 på terminalserveren kan Mac-klienterne ikke lave et @ (snabel-a). De bruger Ctrl+Alt+2, men der kommer ikke noget tegn overhovedet. Har prøvet om @ gemmer sig et andet sted eller med andre taste-kombinationer, men uden held.
Det fungerer fint i alle andre applikationer - bare ikke i Office 2003. Det er muligt at kopiere @ fra f.eks. Notepad til Office.

Er der nogen, der kender denne opførsel eller har forslag til troubleshooting????
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. november 2004 - 18:18 #1
Jeg forstår ikke helt problemet.

Er det KUN i Office-programmerne ?

Har du prøvet (som på en Mac)
Alt+*
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
11. november 2004 - 10:10 #2
Ja, det er kun i Office-programmerne, at der ikke kommer et @.
Det er kombinationen Ctrl+Alt+2 (som skal bruges via terminalserver), der ikke funker. Alt+* funker heller ikke. Lidt mystisk...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. november 2004 - 10:23 #3
?????

-jeg giver op.
Vi må håbe andre kender trix fra terminalen!
Avatar billede zeus19 Nybegynder
11. november 2004 - 11:27 #4
Problemmet kan skyldes manglende service pack, der har været nogle problemmer med det internationale tegnsæt som MAC bruger i forhold til office baseret tegnsæt som bruges på serven. Problemmet skulle være løst i off2003 sp1.

//René
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
12. november 2004 - 09:48 #5
Den er der desværre no go på. SP1 er installeret... :-(
Avatar billede stan_the_man Nybegynder
19. februar 2005 - 18:45 #6
Problem løst. Sker fordi Word er mail editor. I Word indstiller man at en bestemt tastekombination skal give et @, og så funker det.