Avatar billede freeman111 Nybegynder
08. november 2004 - 00:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Prob. med cd-rom

Jeg har en bærbar computer, for nogle måneder siden virkede cd-rom drevet men nu er det fucked... Jeg tror det er selve drevet som er gået i stykker men inden jeg returnerer det til butikken kunne det være jeg kunne få lidt hjælp her...¨

Drevet hedder "Slimtype COMBO LSC-24082k", og det har den nyeste driver installeret... Jeg har prøvet at fjerne drevet og lade win xp installere det ad sig selv uden held.

Derudover siger den at "enheden virker korrekt"...

En ting til: Jeg kan sagtens afspille DVD'er på drevet bare ikke data-disk eller musik...
Avatar billede freeman111 Nybegynder
08. november 2004 - 00:33 #1
det er sent jeg smutter i seng men tjekker tråden kl 10:00... Håber i kan hjælpe, for det er pænt underligt...

Tag ikke højde for stavefejl, jeg er røv træt... Godnat
Avatar billede sharkman Nybegynder
08. november 2004 - 09:39 #2
Hvis maskinen påstår, at "enheden virker korrekt", så kan enhedshåndteringen jo i hvert fald "se" drevet. Kan du se drevet i Stifinder? Kan du få adgang til indholdet ad den vej? Hvis ja, prøv evt. at kigge på nedenstående links: http://www.wintip.dk/xp/config/cd_cdrw.htm og
http://support.microsoft.com/kb/155217/DA/.
Hvis nej, så prøv at kigge her:
http://forums.windrivers.com/archive/index.php/t-58442
Og derefter kan du så overveje en tur til butikken...
Avatar billede freeman111 Nybegynder
08. november 2004 - 11:21 #3
jeg kan se den i stifinder men der sker stadig intet.....
Avatar billede freeman111 Nybegynder
08. november 2004 - 11:30 #4
har prøvet linkene men skditet virker stadig ikke.. det er fucked...
Avatar billede sharkman Nybegynder
08. november 2004 - 13:59 #5
Du kan vel heller ikke brænde CDer med drevet?
En sidste mulighed kan være, at du prøver at rense drevet, ganske som når man renser en CD afspiller. Det kan jo være, at der sidder skidt på læsehovedet..
Og ellers må du vel en tur hen i forretningen :-(
Avatar billede sharkman Nybegynder
13. marts 2005 - 21:44 #6
Hej freeman111.
Husk at lukke dit spørgsmål :-D