Avatar billede yo_hannes Nybegynder
07. november 2004 - 23:09 Der er 3 kommentarer

5.1 Surround på et ASUS A7N8X DELUXE 2.0

Jeg havde et Creative Audigy lydkort, men det gik død. Det virkede perfekt med mine creative megaworks thx 550 højttalere.

Da jeg alligevel havde et indbygget surround lydkort tænkte jeg at det kunne bruges. Så jeg fik sat det hele til osv.

Så stødte jeg på et skummelt problem. Når jeg spillede et spil kom der fint nok lyd ud af de 2 front og de 2 rear højttalere, men ikke så meget ud af center. Jeg fik pillet lidt med LFE-delefrekvens, men så var det sub det var galt med. Jeg synes jeg mangler en mulighed der var på mit audigy control panel, nemlig Bass Redirection.

Jeg har kikket og rodet rundt med alle de indstillinger jeg kan finde. Kan det virkelig passe at man ikke kan bruge center og sub samtidigt på et soundstorm lydkort så det lyder bare lidt godt?

Der må være nogen der kan svare på mit spørgsmål.. :)
Avatar billede st3fan Praktikant
09. november 2004 - 08:34 #1
Prøv det lille program der hedder NVSwap... Jeg ved ikke om de virker, men prøv... Det kan ikke gå værre end helt galt :D

Programmet: [url]http://download.nvidia.com/downloads/nvswap.zip[/url]

Manualen: [url]http://www.nvidia.com/object/LO_20030303_5982.html[/url]
Avatar billede st3fan Praktikant
09. november 2004 - 08:34 #2
Avatar billede st3fan Praktikant
09. november 2004 - 08:34 #3
her er mit svar... jeg glemmer det hele idag :P