Avatar billede kromix Nybegynder
05. november 2004 - 15:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fjenelse af opstarts moduler i fedora core 2

kan jeg bare fjerne de scrips der ligger i /etc/rc*.d/ også startes det ikke op? og hvad gør jeg så hvis jeg en dag vil have det til at start op?

køre fedora core 2
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. november 2004 - 15:08 #1
I redhat plejer man at kunne skrive setup, og så vælge services.
Så får du en liste over hvad der starter op, og kan vælge dem til og fra.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. november 2004 - 15:09 #2
hvis det er services skal du fjerne dem ordentligt, enten fra systemværktøjet tjenester eller med chkconfig
Avatar billede kromix Nybegynder
05. november 2004 - 15:52 #3
jeg tænkte på sendmail
Avatar billede lap Nybegynder
05. november 2004 - 15:55 #4
chkconfig sendmail off
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. november 2004 - 20:44 #5
fra man chkconfig:
      chkconfig --list [name]
      chkconfig --add name
      chkconfig --del name
      chkconfig [--level levels] name <on|off|reset>
      chkconfig [--level levels] name
hvis du skriver chkconfig --del sendmail sletter du servicen helt fra oversigten
Avatar billede lap Nybegynder
05. november 2004 - 20:47 #6
"service sendmail off" - så starter sendmail ikke
"chkconfig --del sendmail" sletter sendmail

ups - jeg huskede forkert
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. november 2004 - 12:26 #7
hejsa, kan du bruge et svar?
Avatar billede kromix Nybegynder
07. november 2004 - 13:37 #8
lap >send lige et svar så i kan dele point da det var dig der kom med det præcise svar først...

er der en måde hvor man kan hvad der er on og hvad der er off i chkconfig
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. november 2004 - 19:13 #9
jeps, man kan ikke lige huske det, vender tllbage senere i aften
hvis du skriver chkconfig --list sendmail kan du se hvilke runlevels den servie kører på. om du kan bruge en * eller skal brugen anden kommando kan jeg ikke lige tjekke da jeg sidder ved en windåse i byen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. november 2004 - 20:37 #10
bare chkconfig --list
hvis du skal have en chance for at følge med (for der er mange) skal du nok skrive
chkconfig --list | less
Avatar billede kromix Nybegynder
08. november 2004 - 20:33 #11
ok tak efter som der ikke er kommet noget svar fra lap får du point :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. november 2004 - 20:56 #12
jamn mange tak for pts
/mrmox2